14 juni 2010

Søndagen, festivalen, Mark Knopfler'en, regnet og De Gode Vennene. En finfin dag. Ingvild Invaginasjon (et kallenavn hun har fått av Rectum Reidun visstnok), Morten og jeg satt side om side under noen ponchoer og var egentlig litt lite fornøyde med været til vi fant ut at det finnes jo ikke dårlig vær, bare dårlige ponchoer. Etter å ha smakt på grusomt dårlig couscoussalat, og sklidd noe så salig i det gjørmehavet hvor gresset skulle vært kom endelig Mark'en på scenen og spilte så fantastisk som bare han kan spille. Jeg fikk litt gåsehud (får gjess menneskehud noengang?) og frydet meg over flott musikk. At Aftenposten våger å gi terningkast 3 til denne prestasjonen er en skam!
Dagen i dag begynte med en frisk marsj gjennom skog og mark. En mil på to timer er ikke så aller verst. Vi vasset i kumøkk, gjørme og gikk gjennom regnvær, men vi hadde en fabelaktig tur likevel. Det ble fortalt historier om kumøkk og drømt om bedre vær, og svettet såpass mye at jeg atter en gang kunne vri opp treningstøyet etter bruk. Vossedama så meg ikke i dag, så jeg fikk nesten litt "E alt det der svette? - abstinenser". Når man kommer inn til standplass etter to timers stavgang i greit tempo er ikke motivasjonen kjempestor for å dra ut på enda en times stavgangtur, denne gangen med styrkeøvelser i tillegg, men vi fikk da jaggu gjort det også. To hundre tåhev kjennes i leggene, for å si det sånn. Det kjennes såpass godt at irritasjonen over mygg ikke lenger var til stede, og man bare drømte om å få gå litt igjen. Mens vi stod i ring i skogen og holdt på med tåhev, knebøy og utfall satt det en gjeng med unger fra en barnehage like ved. Stakkars unger. Å se en gjeng tjukkaser stønne seg gjennom en haug med knebøy må jo traumatisere dem for livet.

Det ble da litt shopping i dag også. B, N og jeg golfet oss til Hønefoss og inn på kjøpesenteret. Jeg hadde jo glemt øretelefonene i Oslo, og var i sjokktilstand, så det måtte jo gjøres noe med fortere enn SVINT. (Svint er et fint ord.) Nå har jeg nye øretelefoner, og.. heh... enda en treningscapri. Må man så må man. Man kan ikke bare gå lett og ledig forbi en sportsbutikk, det må kjøpes noe.

Nå sitter B og jammer på gitaren. Hun treffer ikke heeeeelt på alle akkorder, men det er neimen ikke så aller verst. Hakket bedre enn meg, kan du si. Jeg har ikke spilt på snart fire uker og burde sitte i skammekroken og skamspille.

Kjære mor! Dagens middag var kokt torsk med potetmos, timianovnsbakte grønnsaker og linsesaus.... kom B frem til...

8 kommentarer:

Laila sa...

Jeg stemmer for at du legger ut bilder av alt du kjøper, så vi kan få se. Trenger noen tips til jeg skal på handletur..

Karen sa...

Begynner å bli alvorlig bekymret for økonomien din. Det er noe som heter husleie osv. :-)
Virker som dere trimmer både kjente og ukjente muskler grundig.
Barnehagebarna syntes sikkert den voksen-leken så ganske artig ut !
Ang. middagen : linsesaus har jeg aldri hørt om, var den god ?
Syntes Laila sin idè om å legge ut bilder av nyanskaffelsene er god. Kanskje du får sjokk selv ? He he, stygg som terger deg nå ?
Forstår at du trenger mange skift og at det er en fordel med skikkelige klær !
Ser frem til neste blogg. Nattaklem.

Unknown sa...

Asså... kokt torsk MED potetmos??!!??

Høres ikke særlig godt ut, spør du meg!

Anne sa...

Hehe... mutter'n.. jeg bare ventet på økonomikommentar. :p
Linsesaus og kokt torsk MED potetmos er i grunnen ikke noe jeg har anbefaler. Noen ganger må man bare spise for å ikke være sulten lenger.

Unknown sa...

Potetmos passer til ALT! JA! Men Anne, nå må jeg snart komme med en shoppingkommentar her altså.. AFRIKA!! :) Vi skal til Afrika :)

Anne sa...

Jammen jeg har jo sluttet å shoppe nå. :) Trenger bare sovepose og underlag, så er jeg i boks for en stund, tror jeg. ;)

Karen sa...

Lina da ! Har du tenkt å reise til Afrika med jenta mi ? Det er vel ikke der soveposen skal brukes ? I bushen ? Jeg nekter dere ! :-)

Anne sa...

Sorry, mams... depositum betalt.. det blir nok ut i bushen. ;) Uten sovepose.