10 juni 2010

HURRAAAA for Gudrun som har bursdag i dag... ;)

Dagens første aktivitet var stavgang med styrketrening i skogen. Vi gikk vår faste gange med klaprende staver inn mot "skiltet" i skogen, hvor vi samlet gruppen og ventet spent på instruktør. Styrketrening i skogen var nytt for oss, og vi tenkte med skrekk og gru på hva som var i vente. Instruktøren kom tuslende på stien bærende på et par småtynne pinner. Jeg trodde han hadde tenkt å ta i bruk pisking som metode for å få oss til å adlyde ordre, men neida, disse pinnene var et eksempel på redskap vi kan bruke senere når vi "kommer ut" og skal gå tur i skogen og gjøre styrketrening underveis. Jeg ser ikke helt for meg at jeg skal sprette rundt som en frodig gaselle midt ute i skogen og være overhappy over å finne et par pinner jeg kan bruke som støtte mens jeg tar knebøy, utfall og gjør andre finurligheter.

Etter badminton og yoga fortsatte jeg videre til gymsalen for litt egentrening med vekter. Jeg var full av iver etter å starte, men innså ganske raskt at kroppen har begynt å få nok trening denne uken, så det ble et mer eller mindre halvhjertet forsøk på å få de blytunge vektene til å bevege seg. Jeg fant ut det var mye mer interessant å prøve å finne ut hvordan i all verden jeg styrer volumet på anlegget enn å motivere meg for å gå videre til neste apparat. (NEI, det er nemlig ikke alltid like enkelt å endre volumet.)

Nå har skreppene vært her og sett film. Vi fikk kveilet oss opp i sengen og stirret på min ufattelig store 17" skjerm. Før de fikk tillatelse til å trå inn i min "bolig" måtte det litt panikkrydding til. En haug med klær ble slengt inn i skapet, og alle skoene satt på rekke og rad. Ja, det er vel stort sett det jeg har av eiendeler her, så det tok ikke kjempelang tid akkurat.

Sengen next nå. Fredag og Oslo venter. :)

7 kg i minus nå. :)

6 kommentarer:

Linda sa...

Fliiiiiiiinke Anne!!! Imponert over treningsviljen din! -Og gratulerer med et virkelig fortjent vekttap!
Har et snodig og underholdende bilde av deg inni hodet mitt, forresten. Det stammer fra ett av innleggene dine her inne på bloggen. Ja, det var den derre foroverbøyde stillingen i yoga-timen, med de to karene i gunstig posisjon bak deg. Du aner ikke hvor mye moro jeg har hatt av den situasjonsbeskrivelsen! Ubetalelig, rett og slett!!!

Felula sa...

Flinka! Tenkte på deg hele veien opp på Løvstakken i dag, at dette er du gjennom hver dag. (eller?) Da svalgte jeg de ordene som var på vei ut og bare fortsatte oppover. Det står STOR respekt av deg og dine gåturer! Svetting ble det mye av også, jeg som vanligvis ikke svetter så mye. Håper det er en mager trøst til de utfordringene du har :)

Stå på!!

Anonym sa...

Så artig å lese bloggen din, Anne! Har fulgt med hele veien, og du får virkelig røska opp i lattermusklan mine! Du e flink å skrive, og du e jo så bånn ærlig!! Så utrulig bra. Glad for å høre at du tydeligvis trives, får nye,gode venna og har det gøy der borte! :) Lykke til videre! Glede mæ til flere innlegg, men ennu mer til du kommer tilbake så vi får dæ "live"!

Stor klæm fra Rems

Monica Johansen sa...

Grattis med de fantastiske 7!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kjempe!!!

Anne sa...

Hei hei!

Linda: Hehe.. den situasjonen gjentar seg gang på gang. Der står jeg breirævet og svinger på svansen. Jadda. Hehe... men men.. man må jo bare le. :)

Felula: Du er flink som har gått opp Løvstakken. Du får ta meg med en tur også. :) Vi kan pese og slite sammen. :) Kjekt med en fjelltur. Er så fin utsikt på toppen.

Rems: Så gøy å høre at du leser blogg. :) Gleder meg masse til å se deg også live. :) Gjett om jeg skal være med på sommerfesten! Love you!

Schnuppa: TAAAAAAAKK!!! :) Bra start. Det skal fortsette slik! :) KLEM

Unknown sa...

Jeg er mektig imponert, vennen!! :)