02 juni 2010

HURRAAAAA for B som har bursdag i dag. :) Hun har nå blitt MYE eldre enn meg med sine 31 år. Det er forresten ikke B som smiler lurt til deg her oppe, det er N som står over meg og viser hvem som er sjefen. :p Det var planlagt "bursdagsfest" for B, men bursdagsbarnet måtte plutselig dra på viktigere oppdrag, så vi har i grunnen bare sullet vekk hele kvelden i stedet. Det nederste bildet viser f.eks. litt av hvordan det gikk med meg da vi spilte Scrabble. Prøv å lage et ord med de bokstavene, da.

Dagens pilatestime ga nye utfordringer på plankebiten. Jeg holdt og holdt og holdt, og instruktøren har da aldri talt så utrolig sakte før. Mulig du føler jeg gjentar meg selv her, men det er faktisk ikke en overdrivelse. Hun talte så sakte at jeg kunne sverge på at selv skilpadder kunne løpt rundt huset ti ganger mellom hver nye nedtelling.

Det ble også spilt badminton igjen i dag. Like moro som alltid, og utrolig nok merker jeg at skrotten beveger seg ørlite grann raskere enn før, og det er ikke så hat hver gang man må løpe over banen for å hente "ballen". Det er utrolig festlig at jeg som er så stille av meg egentlig plutselig har begynt å stønne høylytt når jeg kaster meg etter "ballen" og slår til av all kraft, eller brøler ut "NEIIIIIIIIIII" i irritasjon når jeg bommer. I dag klarte jeg faktisk å slå til noen også. Ikke med vilje, da, men seriøst? Skal jeg liksom se meg for når jeg løper rundt der og veiver? Man blir jo litt ivrig i tjenesten og har øynene kun festet på denne hvite flettede greien som kommer susende mot seg. Jeg sa unnskyld. De sa det var greit. Jeg vet ikke om de mente det.
Her er svømmebassenget vårt. Herlig, herlig, tenker du sikkert. Du tar feil. Det er så lite herlig som du kan tenke deg. Nedi der er det gugg og grønne skoger, og det er sikkert hele familier med marsbeboere som har slått rot og legger planer om hvordan de skal overta verden og beseire hele menneskeheten. Det tror jeg er meget sannsynlig. Nimifoka sa for to uker siden at bassenget ville være "klart om to til tre uker". Foreløpig har vi bare måtte stå på utsiden av gjerdet og drømme om bedre tider. Snart blir det mageplask og gule svømmeringer på armene, kanskje til og med en snorkel eller to. Selv skal jeg gå til investering av dykkerutstyr.

Kjære mor! Dagens middag var pølser av kylling og kalkun med potetmos og ratatouille.

8 kommentarer:

Linda sa...

tror ikke Pilates e`noe for meg... Lurer på om sånne pilates-instruktører som teller og kommanderer egentlig er noen sadister??? Bare lurer...
Stakkars scrabble-offeret Anne! Snakk om dårlige odds. Går det`kje an å skrive WC? Rart i så fall at man skal få plenty av poeng for et sånt dritt-ord.
Høres ellers ut som du har skikkelig pågangsmot for tiden! Å..., om du kunne smitte meg litt. Sukk...

Lill Pill sa...

Neimen titta Ingvild och Mårten har varit på besök... va bra!!! Jag sitter på Riksen og provar fiksa betre lön for deg........ bra jobbat, darling.. höres mycket kult ut. Jag är imponerad.......:-)

Lill Pill

Unknown sa...

Hei.Håper det bassenget snart blir brukbart da ! Da hadde du kost deg skikkelig altså ! Scrabblekunsten er en helt spesiell sport som det ser ut for at vår kjære Linda har " teken " på, he he.
Klem, venter spent på mer blogg !

Anne sa...

HEI!
Linda: Disse instruktørene er nok egentlig sadister innerst inne, men de kamuflerer det med et bredt smiiiil og oppmuntrende kommentarer.
WC går an, vettu, men det er så himla vanskelig å flette det inn i de ordene som allerede er på brettet.
Jeg overfører herved litt pågangsmot til deg. :) Bzzzz bzzzz (det er overføringslyden.)

Lill:
Det hür trevlit som hälst att dom kom og sa hej hej til mej. Titta!
Du er så flink som forhandler lønn for meg. Hva skulle jeg gjort uten deg?

Mor: Mer blogg kommer plutselig. Skal prøve å få rablet ned noko i morgen igjen. Timane strekk ikkje te.

Unknown sa...

Eg ser fram te da :-)

Unknown sa...

Ny uke, nye muligheter...
Både innen pilates, stavgang, sykkel OG scrabble!!

Lill Pill sa...

Du hadde nog gjort det riktig så bra utan meg också...... men tack så hemst mycket... ny vecka, nya möjligheter.... jag skal sova lite innan jag åker til Skrullevål igjen. Kos deg så hemst mycket. Lill Pill

Unknown sa...

Håper du ikke er lei av badminton når du kommer tilbake - jeg er med! Og engasjement er bare bra! Håper virkelig de får igang bassenget snart, det er et must utover sommeren. Tok selv mitt første bad i går, det var kaldt, men sikkert godt for sjela :)