16 juni 2010

Atter en soldag, atter en dag på plenen foran hotellet, atter en lett vannkrig og atter utrolig mye rar humor som kommer ut av de rare hodene våre. Pulsklokke er den store nye tingen her på farmen. Vi har fått utdelt hver vår pulsklokke som vi skal følge med på i løpet av treningsøktene. Den er jo fryktelig artig å følge med på konstant mens man er på spinning f.eks. Maxpuls 95%, ja, det må jo være nær døden, det. Eventuelt kan det være en feilinnstilt puls også, eller så har jeg virkelig gitt jernet.
Vi ble introdusert for trening med stor ball i dag. Juhuuu, som det tok av. Hoppe, nikke, neie, snu oss i ring. Danse for deg med hopp og sprett og spring. Her gjelder hele bursdagssangen. Det var "jysla" tungt og utrolig artig. Der satt tjukkasene på hver sin digre ball og spratt opp og ned, og for en gangs skyld synes alle det var moro å trene. Lyden som kommer når alle ruller og ruger frem og tilbake på ballen er både morsom og veldig øredøvende. Kniiiiiiiirk. Instruktøren var spinnvill til musikken, og flakset himmelhøyt i sprettene sine, noe som gjorde at vi trodde vi kunne gjøre det samme. Vi kommer ikke flere meter over bakken, vi, vet du, men det var artig å prøve. Noen klarte å miste balansen og falt ene veien mens ballen forsvant andre veien. Neste gang er det nok jeg som ligger på gulvet og spreller.

Det ble egentrening med styrke i dag. Mailet med storesøs (Aicha!) og fortalte om manglende motivasjon til enda en økt i dag, og fikk "no pain, no gain" til svar, så da var det jo bare til å komme seg avgårde, da. ;) Takk, sis. Det ble en bra økt. Nå er jeg like trøtt som de utsvettede tekniske strømpene, så her slukkes nå lyset.

Kjære mor! Dagens middag var sommekotelett med potetsalat (ikke av typen med majones og rømme), salat og tzatziki.

3 kommentarer:

pudl sa...

hahahaha!!! syns jeg ser dere!
Men neste gang jeg er på besøk vil jeg også hoppe på noen baller... eh jeg mener du vet treningsballer vettu...

Karen sa...

Hei, hvis den potetsalaten var god må du få oppskriften ! Hva i all verden er tzatziki ?
Tror du en sånn ball hadde tålt meg ?( ikke le deg i hjel da ) :-)

Anne sa...

Mams: Den potetsalaten har du ikke lyst på! Tzatziki er en sånn hvit gresk dressingtype.
De ballene tåler 300 kg, så, ja, de hadde tålt deg. :)

Pudl: Du skal få hoppe på så mange baller du vil. ;)