06 juni 2010


Heisann! Det ble brått en aldri så liten bloggpause, ser det ut til. Det hele startet på torsdag da internetten min gikk ut på dato og frk. Asphaug ikke klarte å fornye den i tide. Ellers driver man og finner på ting å gjøre hele tiden her, så internett og mobil kommer litt i annen rekke. Ja, det er utilgivelig. Jeg lover bot og bedring i tiden som kommer. Her kommer en lettere oppsummering fra de siste dager reise gjennom forunderlige ting. Torsdag var det bl.a. yoga igjen. Jeg rullet ut den ekle, svette matten i lag med Kj og L, to karer som er på min gruppe, og tenkte det var bare å strekke og bøye seg gjennom timen jo fortere jo bedre, men timen viste seg å bli veldig lang. Når man har endret matvaner endrer også fordøyelsessystemet seg, og du kan si det sånn at det produseres en del mer gass enn tidligere. Når man da står foroverbøyd foran disse karene kjenner jeg at det bygger seg opp til en kjempeeksplosjon, så jeg skyndter meg med å rette meg opp og avbryter den øvelsen jeg holder på med. Dette skjedde gjentatte ganger. Gummirina (Irina) var ikke veldig fornøyd med mine prestasjoner denne gangen, men prøv å slepp en smyger når du står med rassen til værs. Jeg lover deg at det ikke er enkelt!
På kvelden dro en gjeng på tur med M/S Dronning Tyra ut på Storelva/Tyrifjorden. Herlig med et lite avbrekk fra farmen, selv om det ble i kaldeste laget etterhvert. Vi fikk lurt i oss en kaffe etterhvert, mens de andre rundt oss spiste reker og drakk hvitvin. Det hadde vi ikke lyst på i det hele tatt (neiiiida), så en kaffe og noen pastiller holdt i lange baner.





Fredag var det ny runde med aktiviteter, lek og moro på fotballbanen. Det ble ikke så mye lek, og ikke så mye moro da spillet ble ganske stillestående, så da var det bare å ta fullstendig av på stavgangturen i skogen. Med litt lettere jogging (les: blodslit) og motivering av medtjukkas klarte jeg å korte inn tiden med fem minutter denne gangen også.
På kvelden kom Ingvild, Camilla, Linn, Lill Solfrid og "Cola'n" på besøk. Jättetrevlit! AAA! Hür trevlit som hälst! Det ble en rask omvisning innom skolekjøkkenet, gym'en, spinningen og div. "Spinnvill" og "Chamal" har tydeligvis et brennende ønske om å få seg kokkehatter. Det burde kunne ordnes! Ingvild burde forresten få seg en tavle til Jul!








Lørdag betyr ikke nødvendigvis hviledag. Rett etter frokost satte vi oss i bilen og kjørte mot Kongens utsikt, som var dagens mål. Bildet under viser starten og slutten på turen. Her er det opp, opp og opp. Det er bare å ta stavene fatt og stabre seg oppover meter for meter, pesende som noe jeg faktisk ikke klarer å sette ord på, siden jeg ikke vet om noe annet som peser så høyt som jeg gjør på vei opp denne bakken til første pause. Jeg hadde forbedret tiden min med 25 min siden forrige tur for to uker siden. :) JEEJ! Det er jeg kjempefornøyd med. :) Det går fremover, selv om man føler seg litt lost til tider.
På bildet under har man klart å komme til første stoppested. Her var det å kaste i seg et mellommåltid før vi med "friskt mot" la i vei mot utsiktposten vår. Det ble både gode, gamle brannsanger på veien, pluss annen allsang jeg ikke helt var kjent med, men jeg sang med likevel, selv om det bare førte til at det hele hørtes falskt og grusomt ut. Trall trall... ut på tur, aldri sur. :)



Det var ikke vondt å nå toppen. :) Det ble fotosession uten sidestykke. Alle ville ta bilder av hverandre, av seg selv, av utsikten, av at de andre tok bilder av andre og bilder av bildene, før vi snudde og labbet nedover igjen, tilbake til farmen og tilbake til lunsj.


En liten tur innom "Velferden" er ikke å forakte. Denne lørdagskvelden var det folketomt i lokalet, så B og jeg dristet oss til et aldri så lite slag i biljard. Etter en million mindre vellykkede forsøk på å treffe de forskjellige ballene tror jeg vi kan slå fast at vi ikke duger til å spille dette spillet. Likevel skal man ikke se bort fra at vi prøver oss igjen en gang. Helst uten tilskuere.
Søndag. Ny dag, nye muligheter. Denne gangen var det også en tur som stod på planen. Denne gangen var det Ringkollen som var målet. Vi satte oss i bilen (trøkte oss sammen, og til slutt klarte vi til og med å lukke dørene) og etter å ha lirket oss over fartsdumpene uten å ta nedi klarte vi å komme oss frem. Vi la i vei, og med bein tunge som bly etter gårsdagens tur føltes de første bakkene nærmest uoverkommelige. Det ble ny peserunde for meg, men jeg kom meg opp, og med denne herlige gjengen var stemningen på topp. :) Veien tilbake bød på allsang både nedover bakkene og i bilen på vei "hjem". Jeg er så glad allsang ikke trenger å være nydelig, man kan bare brøle med og håpe på at man treffer en riktig tone innimellom.

Etter lunsj strandet gjengen utenfor N's place og lå rundt på våre pledd og i våre stoler og ruget til den store gullmedaljen. Sol er herlig. Sol er toppen. Sol er fint når den varmer kroppen! Jeg har blitt rød, mørkerød, noe jeg tror kanskje kan bli et snev av brunfarge etterhvert. :)
Kveldens treningsøkt ble en runde med styrketrening. Denne gangen var det faktisk herlig å trene litt igjen, selv om jeg ytterst motvillig hadde gått med på hele økten. Jeg klarte da å få noen nye personlige rekorder her også. :) Det er GØY å trene! :)

Nå har B stått på ett bein og pusset tennene her. Det er helt normalt, og faktisk anbefalt, og ser meget, meget lurt ut. Takk, kjære instruktører, for at dere får oss til å gjøre slike smarte ting.

Hørt på camp:

"Så bra at vi ble tjukke, slik at vi kunne møte hverandre."

"Du er ikke så dum som du ser ut til, men du er veldig grådig!"

"Kan noen gå og bade nå, og så gi meg en klem, slik at jeg får avkjølt meg litt?"

"I see skinny people.... "

Kjære mor! Dagens middag var svinekam med poteter, "selleristappe", aspargesbønner og sjysaus.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Dette høres helt strålende ut Anne-Panne!!

Jeg må si jeg misunner deg stå-på-viljen din.. Jeg vil ha, jeg vil ha...
Sender du en dråpe? Jeg har et bryllup å se frem til (les:klær som jeg skal inn i) og en romaskin som støver ned i gangen.. Hvor leter jeg for å finne motivasjon? TIPS?

Monica Johansen sa...

ENIG! Tror kanskje du skal begynne å selge denne energien og ståpåviljen din! Skrive bok???

Kjekt at du blogger og er innom FB igjen. SAVNET DEG!! Nå kan jeg legge meg med et smil om munnen i dag og, fordi jeg vet at du har det bra :-) Smask til deg!

Må lalle litt jeg nå... Travel om dagen... Frokost møte m Toril Sivertsen ++ i morgen tidlig kl 08. Hun skal vist kokkelere til oss, spennende å se hva vi får... Men sååååå tidlig da!??!!? Er ikke vant til å jobbe så tidlig om morgningen jeg vet du... Må jo bruke vekkerklokke og greier...!! Og så reiser til Stavanger onsdag og torsdag... Blir hektisk, men kjekt! Nei, nå mååååå jeg lalle altså...

Tytast plutselig søta... Nyt fineværet om dagen!!

Laila sa...

Begynte å bli bekymret for deg, at du hadde gitt opp. Men du har bevist at du holder ut i beste velgående. Jeg er imponert av stå-på viljen din!

Kjekt å se så mange bilde, ser ut som dere har det virkelig fint der dere er.

Anne sa...

Lill: Klart jeg sender deg en dråpe, det skulle da bare mangle. :) Kan ikke gi deg alt, for jeg vil gjerne ha litt igjen selv også. Blir spennende med brydlaup! :)

Schnupp: Jøsses, så busy du er, da, men høres jo unektelig kjekt ut. :) Enjoy! Har det bra, jeg, vettu, så du kan sove trygt og godt. :)

Laila: Jeg gir ikke opp, vettu, det er det siste jeg gjør! Her er det bare å kaste seg ut i det. :) Alt går jo bra om man bare prøver.
Vi har det kjempefint. Er så heldige som har havnet her. Naturen er helt fantastisk. :) Her er det sånn at man har lyst til å være mest mulig ute, for det er så nydelig her. :) Vil flytte hit, jeg.

Unknown sa...

Takk for dråpen.. har ennå ikke kjent smaken, men den kommer vel...?

Brydlaup ja.. nervene er i HØGSPENN...

Anne sa...

Det skal nok gå bra!!! :)
Når det gjelder motivasjon har jeg et råd som faktisk funker dritbra på meg i hvert fall: JUST DO IT!!!!!

Monica Johansen sa...

Du skal flytte til BERGEN!!! Ikke tenk tanken engang...

BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN
BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN BERGEN