11 juni 2010


Going home! :) Endelig var det freddan og på tide å komme seg hjem til Oslo på perm.
Dagen startet med en ny leksjon i "Motivasjon og mestring". Etter en særdeles søvnløs natt for min del følte jeg ikke at jeg var spesielt motivert der jeg satt på min blå matte og prøvde hardt å fokusere, men den oppgaven mestret jeg nok ikke i veldig stor grad. Jeg fikk med meg at vi skulle få tilsendt powerpoint'n på mail, så da får jeg lese meg opp på det når den kommer, tenker jeg.
Andre time var "valgfag". Siden jeg har en rygg som protesterer til tider valgte jeg den timen som skulle fokusere på, ja, hva tror du? Rygg. Er smart, serru. Her var det å stå på ett ben for så å veive med det andre mens du snudde hodet frem og tilbake med lukkede øyne. Det må du prøve en gang. Det er egentlig utrolig festlig hvor mye synet har å si for balansen. Jeg har ikke god balanse så jeg mestret vel heller ikke denne oppgaven så veldig godt, men jeg prøvde. En øvelse jeg hadde stålkontroll på var "logrende hund". Da skulle man stå på alle fire, skyve en av hoftene ut til siden og så snu overkroppen og se på den "utstående" hoften, og så det samme på andre siden etterpå. Fantastisk hva de finner på. Noen har hatt fantasien i orden.
Tredje time var atter en stavgangtur i skogen. Det ble nærmest en søndagstur i dag siden kroppen er ute av funksjon. C, J og jeg svinset oss gjennom gul løype i regnet. Regnjakken var på i ti minutter før jeg holdt på å krepere inni den antipustende jakken og fant ut jeg heller fikk bli gjennomvåt av regn enn å gå rundt i min egen dugg. Etter tur var det bare å få på seg tørt tøy og sette snuten mot OSLO. :)
N's rånebil, fremdeles uten eksospotte, fungerte aldeles utmerket som fremkomstmiddel. Jeg tror jeg har blitt vant til den intense lyden nå, det er nesten så det har blitt litt koselig. Tror ikke N mener det samme. Etter å satt C av ved T - banen gikk turen til butikken. Jeg pleier ikke gå på butikken iført treningstights, skitne terrengjoggesko og caps, men på moen blåser man litt i hvordan man ser ut, og denne mentaliteten fulgte meg i dag helt inn på butikken. Jeg må innrømme jeg ikke følte meg snasen der jeg trålte butikken etter salat og yoplait yoghurt med 0,1% fett. I helgen skal jeg lage mat for første gang på tre og en halv uke. Det er jo nesten litt skremmende. Hva har jeg lov til å spise? Når skal jeg spise det? Kommer jeg til å dø? (hehe... neida..) N stilte med utsøkt kyllingsuppe i kveld, og en veldig koselig leilighet. :) Jeg kommer nok til å besøke henne igjen flere ganger. :)


1 kommentar:

Karen sa...

Så koselig med en Oslo-tur og venninnebesøk. Sikkert deilig etter flere uker inne på camp.
Synes du er flink, virker som du er ivrig etter å gjøre det best mulig. Håper bare du får orden på søvnproblene dine også, så ikke søvnmangelen tapper deg for krefter ! Lykke til videre :-)
Stor klem !