03 august 2010


Hvilken usedvanlig flott start på en tirsdag. Rød spinning. Det vil vanligvis si at jeg er død på spinning, men i dag gikk alt som fot i hose, hånd i hanske, sau i fåreklær, reven rasker over bekken etter vann, trå ikkje i graset ... *lettere distrahert* Eh.. det var gøy på spinning! :) For første gang på en uke fikk jeg den deilige lykkefølelsen etter trening, og det var skikkelig godt. Jeg følte nesten jeg kunne spunnet hele dagen, men da tror jeg ærlig talt at låvedøren baktil hadde reagert en smule.

Andre time var ernæring teori. Anne var som vanlig *lettere distrahert* og var mer opptatt av å plage naboene og å sitte og tiske og lure enn å følge med. Da det gikk opp for meg at "læreren" nettopp hadde stilt et spørsmål krysset jeg fingrene og håpet så intenst jeg bare kunne at det var noen andre som kom til å svare på det spørsmålet jeg ikke ante hva dreide seg om. Note to self: følg med i timene!

Etter lunsj trodde jeg at jeg skulle på yoga, men fikk plutselig en melding fra fysioterapeuten om at hun hadde ledig time til meg da, så jeg troppet opp, skrelte av meg på overkroppen og inntok horisontal stillig på benken hennes. Da begynte torturen. Vondt, vondt, vondt! Til slutt hørte hun bare et hikst fra meg og sa "huffda, er det så vondt? Puster du? Du må puste. Kan du være så snill og puste nå? PUST!". Jeg fikk pustet til slutt. Jeg lever. Jeg fikk et minutts pause før hun begynte på nytt, noe mildere denne gangen. Etter endt time var det igjen et flott svetteavtrykk av meg på papirlakenet hennes, en dam av tårer på gulvet, og en skjelven Anne som hadde problemer med å finne balansen. Jeg fikk ikke lov til å gå til det som var igjen av yogatimen, men fikk i stedet beskjed om å gå og legge meg, drikke masse vann, og ikke trene mer i dag. Nå prøver jeg å ikke komme borti noe med ryggen. Det skal bli deilig å ligge på rygg i morgen med en vektstang over meg.

Kvelden har vært rolig. Bare daffing. Deilig, det også. Nå blir det en ørliten tur i Velferden for å si natta til de andre. :)

Kjære mor: Jeg tror vi må slutte med dette middagsgreiene nå, jeg husker jo for mitt bare liv ikke hva det er vi putter i oss. Det var i hvert fall fisk i dag, det husker jeg. ;)

3 kommentarer:

B sa...

Panert flyndre med kokte poteter, hjemmelaget remoulade som sikkert var sunn, og kålsalat med agurk i...

Anne sa...

Takk, hønn! ;)

Ho mor. sa...

OK angående middagsreferatene. Du får heller komme med gode idèer når du kommer hjem på ferie !He he.