18 juli 2010


Nok en helg er over og man venter med spenning på neste ukes aktiviteter/tortur/lek og moro. Da undertegnede har null imunforsvar har hun nå pådratt seg det bergensere så fint kaller renneræv. Det er slikt et nydelig uttrykk. Det har tross en noe aktiv bakdel vært en hyggelig dag sammen med mor på Hadeland glassverk. Jeg måtte bare plutselig, med ujevne mellomrom, løpe til døren merket "WC" før jeg kunne fortsette å glane på alle de ekstremt dyre tingene. Glass til 3000,- er en smule over min prisklasse. Hva slags drikke har man i slike glass?

Lørdagen gikk fort. Da var Be og jeg, pluss noen andre slabbedasker en tur i gymsalen for å ta en runde med lett badminton. Jeg hadde ikke tenkt at en runde med lett badminton skulle bli tre runder pluss en runde på tredemøllen, men det var faktisk godt å få pest fra seg og så fikk man jo så god samvittighet med tanke på den sjokoladen man hadde tenkt å trykke i trynet senere på dagen.

Mor og far kom for å hente atpåklatten og ville ta en tur i tunnellen under oslofjorden fra Drammen til Drøbak, og en tur for å se på leiligheten min i Oslo, men de ville helst slippe å kjøre selv. Når de lar meg sitte bak spakene er det fort gjort at det blir noen avstikkere, og plutselig var vi på vei opp til Kleivstua for å se på utsikten over Hønefoss. Jeg tror det falt i god jord. Det falt muligens ikke i så utrolig god jord at jeg hadde glemt nøklene til leiligheten, så vi måtte snu for å hente dem. Det ble langt og lenge og kjøre, men det var da trivelig, og med middag og fotball på tv i leiligheten min virket selv han far fornøyd. Det var visst ikke noe å si på utsikten. :)








4 kommentarer:

Lill Pill og Lilje Silje sa...

Hei og hopp!!! Supernattevaktene Silje og Lill hilser igjen...ganske kjørte etter en heftig natt i går....... begynner å dra på årene.......... Renneræv er jo alltid en klassiker.. ha ha ha.. håper du er bedre...... Lill Pill eier ikke spenst, så jeg hadde nok helst gått rett på trynet!! hihi........ kos deg masse baben, så skal vi prøve å holde ut de siste timene...-.. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Klem fra Silje og Lill Pill

Ho mor sa...

En hyggelig tur til tross for dine plager !
Enig med deg i at varene på glassverket var dyre.

Ho mor. sa...

Turen til Kleivstua og Dronningens Utsikt var flott ! Takk for den. Er imponert over turene dere går og tiden dere bruker ! Kjempebra !

Ho mor. sa...

Han far var mer fornøyd enn bildet tyder på :-)