05 juli 2010


Atter en bursdag. Brått våknet man dagen før man ble 21... heh.. ønsketastefeil... 31... og hørte kniiiiiirkelyder utenfor døren sin. Den kjente lyden av tape og ballonger. Man smilte og skjønte at noe var på ferde og lurte på om man skulle stå opp og ta gjerningskvinnen på fersken, men man fant ut at det var hyggeligere å vente til kniiiirkingen ga seg og man kunne få se det ferdige resultatet. Etter en stund tikket det inn en sms på mobilen, noen (les: B) var tydeligvis utålmodige etter at døren skulle åpnes, så jeg kledde meg for spinning og åpnet døren, og inne på sengen sin lå B og knipset i vei bilder av meg som var sperret inne av verdens koseligste sperring. Siden jeg hadde bursdag lørdagen og ikke skulle være på camp den dagen ble det litt feiring på fredagen. På kickoff'en ble det annonsert av trenerne at noen hadde bursdag, og noen satt og rødmet på stolen sin og visste ikke helt hvor noen skulle feste blikket da folk reiste seg og sang bursdagssangen for noen. Noen er ikke helt vant til at over 60 andre synger for noen.

Etter spinning bar det i vei til "skolekjøkkenet". Å få på seg forkle og kokkeluer er rasende festlig, og som dere ser skjer det litt posering i bakgrunnen her. Snadder! L og jeg gikk sammen om å lage dressing. Utrolig at det må to personer til for å smelle sammen et par ingredienser, men men.. dressingen ble god, den, så L og jeg var strålende fornøyde. Folk fra andre grupper kom innom og ga bursdagsklemmer, og noen rødmet igjen og smilte lettere forlegent av all oppmerksomheten. Etter lunsj fikk noen til og med flott gave og enda flere klemmer. Koooooselig med nestenbursdag. :)

Jeg var så heldig å få sitte på med N inn til byen, men N hadde vondt i ryggen, så jeg ble plassert bak rattet. Jeg må ha hatt det fryktelig travelt med å komme hjem, for det skjedde i rekordfart. Skulle ikke forundre meg om det lå igjen noe svidd gummi etter oss, og et rimelig stort høl der jeg må ha tråkket gasspedalen gjennom gulvet i bilen. Fra nå av bør jeg få kallenavnet "racerAnne"... :p

Jeg fikk etter mye somling plassert meg på bussen i retning Ingvild, og ble plutselig oppringt av Linn. "Anne, er det deg?" "Eh.. ja" "Jeg sitter på bussen. Er det deg?" Hehe.. hun er så skjønn. Festlig at hun ikke kjente meg igjen. Jeg velger å ta det som et godt tegn. :)

Det var godt å se gode, gamle Tullevålsfolk igjen. Herlig å få på plass internhumoren igjen.

PLUTSELIG fikk jeg et glass sprudlevann foran meg. Da var jeg solgt. Noen er visst veldig glad i sprudlevann. Tenker vi kaller det en bursdagsutskeielse og bare skyver bort all dårlig samvittighet. :)



Lørdag og bursdag, og ut på planlagt og avtalt bursdagstur. Åse og Audun stilte som turkamerater og ga meg denne fantastiske boken med turer i nærheten. Konge! Etter buss, t - bane og enda mer buss var vi fremme ved Frognerseteren, og en fortærte en bedre banan som frokost/mellommåltid/lunsj, og la i vei mot Tryvannstua. Allerede i første bakke ble jeg andpusten og kjente svetten piple. Himla greit med lummert vær, sier bare jeg.



Vel fremme ved Tryvannstua tok vi en pust i bakken med lunkent vann, enda en banan og litt skuling på Kvikk Lunsj'en som ble fortært litt bortenfor meg. Jeg latet som om Kvikk Lunsj ikke var noe særlig fristende, og det funket faktisk pittelitt. Jeg trengte jo ikke noe sjokolade, banan holdt i massevis. Etter Åses lille kartsjekk, og en aldri så liten titt på infotavlen gikk turen videre mot Ullevålseter og tuuuuunge motbakker, og heldigvis nedoverbakker til slutt. :)





Ved Ullevålseter var det ny rast, og her ble det faktisk bolle MED glasur på for min del. Etter en stund lå noen på gresset og skrek av latter mens tårene trillet og sukkerkicket var et faktum.








Hvorfor ikke plassere en gåstol langt uti skauen??
Tusen takk for turen, Åse og Audun. Det må gjentas! :)

I dag var man brått tilbake i camphverdagen og begynte med tur i skogen. C spurte om jeg skulle være med på å jogge, noe jeg bare fnøs av, for helt seriøst så er jo kondisen min så utrolig dårlig. Det tok ikke lange tiden før C var langt foran meg, men jeg jogget og gikk, jogget og gikk, osv.. Jeg var utrolig fornøyd med at jeg klarte å jogge lengre distanser nå enn jeg har klart før, så det er faktisk noen få fremskritt innimellom. HURRA! Jeg hadde myggsprayforgiftet meg selv noe så ekstremt før turen, hvis ikke jeg får kols nå, så skjønner jeg ingenting, men tror du myggen holdt seg unna? Neeeeeida! Det ble sånn ca. en million nye stikk i dag også. Jeg tør nesten ikke tenke på hvordan jeg hadde sett ut uten myggspray. Mygg er ondskapsfulle skapninger! Jeg vurderer sterkt å lage en myggbome. "Det har i dag vore eit myggbombeangrep ved Helgelandsmoen, like utafor Hønefoss. Den mistenkte er ei desperat, ihjelmyggestikkstukke kvinne i 21 - årsalderen.. årsak.. 31 - årsalderen, med eit intenst mygghat. På rommet hennar fann politiet bilete av mange av dei forskjellige myggane som e so godt kjende ved Helgelandsmoen. Det var spesielt myggen Rambo ho var ute etter å daude. Ifølge våre augevitne lev Rambo i beste velgåande og er klar for nye stikk i morgo!"

... eh.. anyway...

Andre time bød på knallhard og utrolig artig spinning. HURRA for ny instruktør som fikk oss til å synge med og gi jernet av helt nye dimensjoner.

Styrketrening til slutt. Det merkes at det er et par uker siden forrige ordentlige styrketrening, for noen skalv veeeeldig i armene og var grisesliten etterpå. Nå er det noen som ligger på sengen og skriver for harde livet, og skimter puten i det fjerne. Det skal bli godt å legge seg. :)

Kjære mor! I dag har vi hatt torsk. ;) Gratulerer så mye med 46 års bryllupsdag i går. :) STOR KLEM

2 kommentarer:

Laila sa...

Blir gjerne med å prøver en av de turene i boken en gang ;)

B sa...

Fniihihis. Jeg har oppnevnt meg selv til tidenens dårligste spaner. Er så dårlig til å spane at jeg sender sms til objektet (?) når ventetiden faller meg for lang. Men veldig bra du ventet til tapingen av ferdig før du oppsto. Hurra for deg!