27 juli 2010


Av dagens veldig hyggelige besøk var det dette bildet jeg klarte å produsere. Prøve igjen? Neiiiida, mer enn godt nok. Hilde og Jan, som også populært kalles Jan Banan, Jan Bavian, Jæn (på amerikansk, lism), Janne og andre ting han helst ikke vil bli kalt *knegg*, kom på besøk til Helgelandsmoen. De satt og ventet på meg da jeg kom svett og ikke så snadder fra trening med bosuball, så de måtte pent sitte og vente litt til mens jeg skylte av meg dagens saltansamling fra kroppen. Jeg ble da belønnet med norske jordbær, en tur ut for å spise og en heidundrandes runde med badminton i den nesten ikke varme gymsalen. Jeg synes det er fint når svetten hagler før man i det hele tatt har vurdert å hente frem badmintonnettet. Skal si disse bergenserne kunne sin badminton. Det ble baller i øst og vest, jeg slo til meg selv i låret, Hilde løp i veggen, Jan stort sett bare løp, og vi drakk vann, mye vann. Vi var alle enige om at det var gøy med badminton. Nå har de satt snuten mot Tønsberg igjen, og innen uken er omme er de tilbake på det glade vestland for å pleie skarre r'ene sine.

Dagens pilatestime var overraskende mild. Jeg tror instruktøren har hatt en finfin sommerferie og trenger en myk start før torturen igjen er over oss. Det var jo selvsagt strekking og HOOOOOLDing denne gangen også, men jeg hadde ikke noe dypt og inderlig (og meget hemmelig) ønske om å ta livet av henne denne gangen, så det må jo være fremskritt. Videre fra pilates spratt jeg opp på fysioterapeutens benk og lot henne gjøre som hun ville med meg, så jeg ble både kvalm og svimmel, og fikk nye hjemmelekser som må utøves før neste time. Jeg har nå flere gule post it - lapper på speilet på badet med ting jeg skal huske å gjøre flere ganger om dagen. Husker jeg det? Nope!

Skolekjøkkentimen i dag var dørgende kjedelig om jeg så skal si det selv. Sette opp en plan for tre måneder frem i tid når det gjelder mat er hakket for uspontant for meg. Er det noe som heter uspontant? For lite spontant. Jada. Er ikke noe å si på rettskrivingen, nei. Jeg rablet ned det jeg skulle fortest mulig og satt og tvinnet tommeltotter til den andre gruppen ENDELIG sa det var mat. De hadde vært de heldige vinnerne av å få lage pizza. Sunn pizza. Den smakte faktisk fortreffelig, så du skal ikke se bort ifra at den kan bli produsert på mitt eget kjøkken i den nærmeste fremtid. :)

Trening med bosuball var det i dag, ja. Gosjameg, så vanskelig dette med balanse skal være, da. Gå, hopp, ta det ene beinet fram og til siden, og bak, og fram igjen, og vipp bekkenet bakover, og framover og til begge sidene, sånn ja, fortere, FORTERE, kom igjen, en gang til, og kneeeebøy på det ene beinet og.... osv. Pulsen kom seg opp denne gangen også, men også denne gangen virket timen midere enn forrige gang. Snodig. Kanskje fordi det ble noen skader sist, og at de kanskje vil prøve å unngå skader. Ikke vet jeg. Det hadde jo vært fint å slippe unna en skade eller sytten.

Nå sitter jeg her med mine nyinnkjøpte roser og nyter det siste denne dagen har å tilby av sol. :) En deilig dag har det vært, og flere kommer det. Jeg bare vet det. :)

KLEM

Hørt fra camper: "Dere blir vakrere for hvert måltid. Dere har alltid vært vakre, da, nå er det bare lettere å se det."

4 kommentarer:

Laila sa...

Jeg skjønner ingen ting. Innleggene jeg har skrevet til deg i det siste er bare borte :,(

Ho mor. sa...

Det hendte med noen av mine også Laila ! Det er bare å prøve en gan til !
Flinke Anne og co., fantastiske mennesker som fortjener massevis av ros !

Unknown sa...

Hallo vennen!

Beklager min lile aktivitet, men har jo vært på ferie:) Da blir det lite nettbruk!

Ellers så forstår jeg at tingene går bra... You`re still hangin` in there, og det er knall!

For å sitere brodern da jeg slet som verst i treningssalen: "Det du ikke dør av, har du godt av!"

... og det sender jeg videre til deg (selv om jeg føler meg som en diktator). Egentlig er jo trening med coach/veileder rene diktaturet. Gymsalen hadde ikke egnet seg som en politisk arena!

Nei, nå skal jeg prøve å gjøre noe fornuftig her!

Me talast:)))

Anne sa...

Laila: Bare prøv i igjen. Jeg vil jo veldig gjerne ha kommentarer. :)

Lill!!!! JEEEJ! Endelig tilbake. Har savnet deg. :) Ser frem til dine saftige kommentarer. :) KLEM Håpe du har hatt det fortreffelig på ferie. :) KLEM