26 juli 2010

Dette har vært en sliten, liten mandag, men samtidig en veldig fin, liten mandag. Uken starter alltid med en tur i skogen, og i dag var jeg så heldig at jeg fikk slå følge med S. Ingen av oss var noe særlig lysten på å sette opp noe kjempetempo, men gikk slik det føltes naturlig og fikk lettet litt på sjelelokket mens vi vandret mellom mygg og hoppet over vanndammene. Det ble ikke den hardeste treningen for kroppen, men psyken fikk i hvert fall trent seg litt. Herlig! :)

Jeg trodde jeg hadde knallgod time før neste time, men den som kom sist, og etter alle andre var i gang med spinningen, det var meg. Sykkelen min var selvsagt tatt av en annen glupsk person (som antagelig var smart nok til å møte opp i tide), så jeg måtte litt sånn småsjenert traske foran alle sammen og lete frem en ledig sykkel og kaste meg på oppvarmingen, jeg også. Om jeg ikke løp i skogen så gjorde jeg opp for det på spinningen ved å ta frem all den trakking jeg bare klarte å få beina til å gjennomføre. Snakk om sliten etterpå. Det er bra når instruktøren ber deg gå forsiktig av sykkelen da det er stor sklifare grunnet vått gulv.

I tredje time hadde vi teori om fordøyelsessystemet. Tarmer og sånt. Jeg har sett tarm før. Tarmtotter også. Ja, jeg vet at maten går ned i magesekken, og så videre. Jeg mistet fokus ganske tidlig, og på bakerste rad satt El og jeg som fjortiser og holdt på å fnise oss i hjel og bare fant på tull. Jeg tror vi nesten ikke var til irritasjon for andre i det hele tatt... kanskje...

Kvelden har gått med til å høre på syngedame synge på rare dialekter med rar stemme i hele femten minutter. Det var helt greit. Ikke noe å rope hurra for, men vi skal vel være glad for de avbrekkene man kan få her. Jeg gikk tilbake til rommet og fortsatte ryddingen etterpå. Det er utrolig hvor mye det går an å rote på et så lite rom. At det faktisk kan gå over en time før rommet ser sånn noenlunde ut, og man kan se fargen på gulvet, er helt utrolig. Jeg er en rotekopp. Takk, mams. Enda et gen du ikke kan lyge fra deg. ;) Jeg fikk i hvert fall prøvd alle klærne i skapet, da, for det er jo klart man må gjøre det mens man rydder. Det er også klart at man må sette seg i gangen og lese blader i stedet for å rydde, ikke sant, B? For å feire nyryddede rom ble det spist fruktsalat og drukket lettkakao mens man hadde på seg 3D - briller og prøvde å se 3D animasjonsfilm som egentlig bare så grønn og forstyrret ut. Det er ikke lett å se frukt når man har på seg 3D - briller.

Kjære mor! Dagens middag var karbonade med potet, saus og bønnespirer.. eller du vet, sånne lange grønne greier.

4 kommentarer:

B sa...

"Neida, jeg leser ikke blad! [blafre, blafre med sidene] Jeg rydder. Helt sikkert. Snart ferdig! [blafre, blafre litt mer med sidene]"


Men det ble da ryddig tilslutt. Og litt mer svett gymtøy kom til rette.

B sa...

Btw, det var aspargesbønner, ikke spirer.

Anne sa...

Hehe.. blafre blafre, ja...

Aspargesbønner, bønnebønner, grønne bønner... bønner var det i hvert fall. ;)

Ho mor. sa...

Kjære Anne, du må da ikke sitte og fnise når viktig informasjon om menneskets indre blir gitt ! Det er jo ikke alle som er like godt kjent med " det innvendige mennesket " som du er :-).
Vel, den der ryddemetoden til deg og B virket uhyggelig kjent, ikke rart rydding tar tid ! Huff, det er ikke enkelt ! Det går mye fortere når jeg er skikkelig sinna, men man kan jo ikke være sinna hele tiden, så da så . . .