11 februar 2014

Ut av koma - dagen

Dagen begynte dramatisk som dere ser. Når dere har kommet over sjokket over hvordan teppet ser ut kan det være dere ser den traumatiske hendelsen som har funnet sted. Fire på rad er egentlig ganske gøy. Spilte det i helgen. Jeg tapte hele tiden. Tror det er noe feil med spillet!!



Fikk dratt legemet på styrketrening i dag. Her er kabelting og tau. Tøffet meg i dag også. Økte vekter på flere av øvelsene, så er superfornøyd. Man føler seg egentlig litt svak igjen når man øker vekter og ikke klarer alle repetisjonene man tror man skal klare. I dag hadde jeg i siste settet med biceps gjort meg ferdig med fire repetisjoner og begynte i freidig driv på den femte. Før jeg var halvveis stoppet det helt opp og jeg var så heldig at jeg fikk med meg mitt eget ansiktsuttrykk i speilet. Tar - i - alt - jeg - kan - uttrykket. Det er ikke pent. Ser ut som om man holder på med noe dorelatert.
 Jeg måtte innse at det bare ble fire. Men det er greit. Hadde jeg klart alle hadde det vært for lett. Da hadde jeg vært superwoman. Tar det en annen dag. 
Dette se - vektene - mine - bildet er tatt fordi jeg egentlig hadde så innmari lyst til å ta bilde av mannen som var på benken bak meg, men jeg fikk meg bare ikke til å gjøre det. Han hadde med seg avis, han. Pratet med min søster om det hinn dagen. Aldri skjønt greien. Lese avis når du trener? Rekker du lese noe særlig før neste sett? Blir ikke papiret vått av svette fingre? Får du ikke avissverte i hele trynet? Hihi.. det siste er jo vittig. For meg. 
Det som ikke er så vittig for meg er når jeg kjører i 80 og koser meg med gamle sanger fra Live mens en dame i motgående kjørefelt plutselig finner ut at hun skal krysse min veibane. Heldigvis visste jeg hvor bremsepedalen var. Med hjertet i halsen klarte jeg å stoppe mindre enn en millimeter fra den andre bilen. Det var nå jeg skulle blitt forbanna og løpt bort til krølledama og dratt henne i håret ut gjennom vinduet så hardt at hun ikke ville ha behov for rettetang igjen... men det kom jeg ikke på. Hun fikk kjøre videre i stillhet. Jeg kjørte inn til siden og sjekket at bilen hadde det bra og tok de svarte bremsemerkene i veien i åsyn. Møkkakjerring!! Det hele gikk jo egentlig kjempebra og jeg vet med sikkerhet at bremsene virker.
Turen gikk til Frekhaug torg og en bruktbutikk som heter Mamilla. De fikk alt jeg ryddet ut i går. CD - hyller, cd'er, bøker, sjal, jakker, rammer, dvd - spiller, klesstativ osv... de var overhappy. 
Heiv meg i bilen og fikk parkert hos Roy - Åge. Traff broren da jeg parkerte, ja, ikke som i at jeg traff ham med bilen, da.. Han skulle gå tur til Tveitavarden. Det skulle jeg også, men måtte spise litt først. Skyndtet meg alt jeg kunne. Nå hadde jeg jo hare. Og det funka!! Syv minutter raskere denne gangen enn sist. Riktignok ikke så bløtt i dag, men dog.. jeg tar i hvert fall et par av de minuttene som forbedring. Synes jeg fortjener det etter å ha dratt tungen etter meg som et slips opp "ondskapsbakken". Hater den bakken, men digg å klare den.

Jeg har kanskje vært for aktiv eller gjort for mye til å være sykemeldt. Jeg mener at årsak til sykemelding er en vesentlig faktor. Håper kroppen er sliten og at det blir søvn i natt. I morgen VIL jeg på jobb!! Lei av sauer, selv om de fort kan bli litt morsomme. ;)

Ingen kommentarer: