13 februar 2014

Torsdag og nesten fredag og hurra meg rundt!!

Torsdagen som forsvant. Kan ikke fatte og begripe at klokken er leggetid. Før i tiden var det alltid de gamle som sa at tiden gikk så fort. Nå går tiden fort. Rask hoderegning og lett logikk skulle tilsi at riktig konklusjon er at jeg er gammel. De grå hårene vitner om det samme. Akkurat nå føler jeg meg gammel også. Ifølge Fitbit'en har jeg gått 12 319 skritt i dag og forbrent 3270 kalorier. Kanskje det er derfor jeg føler meg småsliten.
Klokken 05:45 vibrerte håndleddet mitt. Litt artig i grunnen. Hadde på meg mitt nye vidunder (fitbit'en) for søvnregistrering, og for å se om dette med stille vekking funka. Nå var jeg allerede våken, så om jeg hadde våknet av litt lett kiling på håndleddet vet jeg ikke. Jeg kom meg opp, da, og litt ør og svimmel dro jeg på meg sykkelbuksen og skviste magen inn i den trange singleten som liksom skal holde "formene" (les: valkene) sånn noenlunde under kontroll, og så t - skjorten som skal dekke over flapp - flapp - overarmene. Jada. Her har man et solid og godt selvbilde. Anyways.. satte meg faktisk ned og spiste frokost før jeg dro på trening. Hadde glemt medlemskortet, men snille som de var fikk jeg komme inn likevel. Etter å ha stilt inn sykkelen, og plasser stumpen på setet innså jeg at det var min første spinningtime i år. Stumpen var ikke lenger vant til å sitte og gnage på setet, men det går jo fort over. Spinning intervall, du.. som første spinningtime... det var lurt. Jeg var sliten etter oppvarmingen. Tenkte "milde himmel, skal jeg sitte her og trakke i en time? Jeg er sliten NÅ. Kan noen sette på bedre musikk? Kan noen skru opp volumet? Kan noen trakke for meg?" Men nå jeg var ferdig med sutringen og innfant meg med situasjonen syntes jeg det var gøy igjen. Trakka på. Det er deilig det. I hvert fall når man får sauestirren og kun konsentrer seg om å klare å gi alt i dragene og man ser at pulsen går over 90%. Det er sånn ca på dette tidspunktet at singleten sklir opp og "formene" får fritt utløp mens jeg desperat drar i t - skjorten i et håp om at ingen skal bevitne singlettragedien. Tror det gikk greit. Tror de fleste er mest opptatt av seg selv. Spinning gir en så deilig følelse etterpå, selv om man underveis ikke akkurat har så snille tanker om instruktøren. 


En liten selfie ble det tid til på morgenkvisten. Man må jo ha noe å gjøre på mellom slagene på styrketreningen. Armene var vasne etter spinningen. Lurer meg på om noen har hatt litt for mye vekt på armene på spinningen, du. Klarte sånn ca. bare halvparten av bicepsrepetisjonene jeg tok sist. Var rett og slett flau da jeg la vektene på plass igjen, men jeg skal da ha for forsøket. Ellers fungerte alt som det skulle, og jeg kunne fnise av han guttemannen som stønnet og stresset verre. Han hadde sin første PT - time. Tror han angret. Tror jeg vet om noen som kommer til å være støl de neste dagene. Men han har begynt og det er jo det viktigste. 



Kom på at jeg hadde jo prøvd søvnregistreringen i natt, så måtte inn på app'en og sjekke. Jadda, det er en app for alt, også søvnregistrering. 4 timer og 40 minutter med søvn, du. Det er neimen ikke verst. :) Er strålende fornøyd, jeg. :)

Etter jobb har jeg bare løpt rund i huset igjen. Gjør klar til konkurranser, leik og morro i morgen. Håper ikke bildene er for avslørende, gjestene må jo få seg noen overraskelser. Har fremdeles mye på to do - listen, lage spilleliste f.eks. Mulig det bare blir å gi spotifytilgangen til Laila, så fikser hun det, tenker jeg. ;)




Sengen venter, det gjør morgendagen også. Jeg gleder meg MASSE!! :) Håper på suksess. Blir nok ikke blogging i morgen, men lørdag er jo også en fin dag å blogge på.

Ja, Cecilie, takk for spørsmål. For å legge inn kommentar kan du trykke på linken under innlegget der det står "ingen kommentarer", eller f.eks "8 kommentarer". Da dukker det opp et vindu hvor du kan skrive det du vil. Under kommentarboksen kan du velge om du vil "signere" med en google - konto f.eks, eller du kan trykke av for å være anonym. Og så er det bare å trykke for å poste kommentaren. :) Blir veldig glad for kommentarer. :)



2 kommentarer:

Felula sa...

Oi! Ser spennende ut, gleder meg til i morgen!!

Godt jobbet med treningen i dag, håper du ikke har for vondt i rumpa i morgen. Ingen der til å blåse. Knegg..

God natt og sov godt! I morgen blir det hæla i taket!!!

Fluen på veggen. sa...

Dette ser spennende ut. Håper referat i neste blogg-avsnitt :-)