23 februar 2014

Slapp helg, gitt...

Det har visst blitt søndag. Tiden går så fort. Den går visst fort når man har det gøy. Jeg har i hvert fall hatt det koselig, så den går visst fort da også.

Nå har jeg fått nøstet opp i sakene. Ikke flere hesper på meg på en stund, må kanskje få brukt det jeg har ført. Har en del prosjekter på listen som jeg tenker jeg skal få unna fort som bare det. Jeg tror jeg strikker fortere enn jeg gjør. Fredag måtte jeg rekke opp alt jeg hadde gjort siste to ukene. Ikke rart det går sent. 






Min tante blir snart 60. Da er det denne her som skal være forvandlet til noe helt annet. Hvis jeg blir ferdig med det i tide. Ser mørkt ut. Pleddet jeg allerede skulle ha gitt bort er foreløpig bare ca. 5 cm langt. Bredt, men kort. Tror ikke det gjør nytten. Litt tidlig å si seg fornøyd. Så.. innen en mnd skal jeg helst være ferdig med både pledd og 60 - årsgave. Heh. Man kan gi gaver litt forsinket, ikke sant?


Woops... litt ivrig i tjenesten. Jeg snurret for fort. Hele greien hoppet av. Kjempegøy. Fin øvelse for tålmodigheten. 


Fornøyd med garnkroken min nå. Har litt å gjøre på fremover, om jeg bare setter av tid til å gjøre det. 

Fredag våknet jeg med migrene og av migrene kommer oppkast. Ikke en bra formiddag. Heldigvis virket tabletten så litt etter litt ble det litt mer liv i meg. Ble ikke trening fredag. Det synes jeg er helt greit. Migrenedager er ikke treningsdager. Dagen derpå etter migrene er heller ikke treningsdag siden man da har en ørliten "hangover" og ofte murrer det rester av migrenen i bakhodet. Men jeg ble såpass på fredag at jeg kjørte ut til schærstn, og ville gjøre litt stas på ham. (Les: jeg ville gi gaven jeg hadde kjøpt.) Laget middag og dekket på, og på ene tallerken la jeg den minste gaven. 



Han ble litt forundret og nysgjerrig av innholdet; en nøkkel. Da var det jo litt gøy å ha en gave til; medlemsskap til Den norske turistforening, og nøkkelen er til hyttene deres. :) Stas å se at hele ansiktet lyste opp. Tror noen var fornøyd med gaven. :)


Lørdagen gikk med til slækking på sofa, strikking, fnising, dinding - ing.. (synge ding ding ding ding ding ding dingedingedingeding osv.. til alle sanger man hører) og tv - serier. Må innrømme at det var veldig deilig. :)

Søndagen har gått til omtrent det samme. Jeg har fått oppdatert spillelisten til trening og spinning. Det var ytterst nødvendig og faktisk litt kos også. Den musikken jeg hadde på listen var så utdatert at selv mine tre år gamle tights blir skremt når jeg setter den musikken på. Så endelig noe nytt å høre på, og nå skal jeg ikke få tre dørgende kjedelige sanger på rappen på spinningen lenger. Nå blir jeg pinadø nødt til å gi jernet hele veien.
Turen som var planlagt i dag utgikk grunnet regn av en annen verden og noe som jeg tror vi kan kalle storm. Jeg tok meg en runde med styrketrening i stedet. Knebøy og utfall, biceps og triceps, og litt mage, og en runde på romaskinen. Ikke med den største iver, og ikke helt det jeg hadde sett for meg, men alt er bedre enn ingenting. Synes jeg har vært flink denne uken, både med trening og mat.. bortsett fra min lille glipp på torsdag. *host* Men altså.. frozen yogurt er jo omtrent det samme som sunt.. heh.. hvis man ser bort fra all toppingen. Jaja.. gjort er gjort, og snart er det forhåpentligvis glemt. Det ble 400 gram i minus denne uken. Det er ikke så veldig mye, men det er bedre enn opp. så jeg får si meg fornøyd. Alle målene var de samme, bortsett fra rundt hoftene. Det er jo litt rart, jeg synes alltid det er det siste stedet målene beveger seg, men der var det 4 cm i minus. Det kan man like. :)

Har forresten fått en aldri så liten gave. Laila ga meg en lille "pelikan". Ja, vi vet det ikke er en pelikan. Det er en flamingo, men en gang pelikan, alltid pelikan. Sikkert pelikan i flamingodrakt. Dette går way back til mine Oslodager da en av naboene mine hadde en "pelikan" på balkongen, og dette ble omtalt opp og ned i mente på enhver fest, eller bare sosial gathering på balkongen min. Jeg har derfor fått en del "pelikaner" siden da, og jeg må faktisk innrømme at jeg synes det var ganske stort da jeg så "pelikaner" i levende live i Ngorongorkrateret i Tanzania for noen år siden. :)
Vel, "pelikanen" fra Laila har fått sin plass i heimen. :)




Fant også dette gamle bildet i min ryddesjau jeg hadde for et par uker siden. Dette tok jeg i Praha i 1998. Elsker dette bildet. På tide å sette det frem igjen. 



Merker jeg ikke er helt i skrivemodus i dag, så jeg tenker jeg gir meg her og ønsker dere god helg videre med bilde av frokosten min.. ja.. bilde av mat.. en av dem. Men her er det altså mannen som har bakt rundstykker. :) (mens han sa: "ni av ti menn baker ikke!" og hadde en ytterst misfornøyd mine pga alt klisset på fingrene.)

Litt bilderedigering har det blitt også, denne sjarmøren smelter tantehjertet hver gang. :)







Ingen kommentarer: