25 mai 2010



Noe har skjedd med skohaugen min. Plutselig synes jeg at jeg trenger fryktelig mange par med sko. Ikke er skoene spesielt fine heller, neida, det er til trening alt sammen. Noen skal være ute, noen skal være inne, noen skal ha skruer, noen skal helst ikke ha noe i det hele tatt, men demping - DEMPING - det er viktig, det. To av dem kom inn i min verden i dag, og forhåpentligvis vil de leve opp til forventningene. Det ene paret sliter allerede. Gult og blått? Skal man gå med gult og blått? Jeg kommer jo til å se ut som en jättesvensk tjej, men det er jo hur bra som helst, så da tenker jeg at jeg sier meg fornøyd med gult og blått likevel.
En av dagens gode investeringer er min nye drikkesekk. Det er jo for mye arbeid å ta av seg sekken og ta flasken med vann opp av sekken, må vite. Nå trenger jeg bare ta frem den BLÅ slangen og drikke av hjertets lyst. Nok om sekk og drikking, føler jeg. Ja, Lina, jeg føler.

Dagens første aktivitet var en frekk liten tur i skogen. Stavene var fremme og laget sin snedige klikkelyd mot asfalten før skogsstien så barmhjertig dempet lyden. Jeg skulle likt å se det hele ovenfra, jeg, der vi fliste rundt i skogen alle mann. 64 stk med 128 staver kl grusomt tidlig, fremdeles med søvn i øynene og rester av frokosten i munnvikene. Herlig! Jeg nådde til og med målet mitt, nesten, bare slått av et par minutter, men det skal nok rettes opp ganske snart.

Pilates introtime viste en ørliten smakebit av hva som er i vente, og hvor vondt jeg skal få det. Det er bare å glede seg. Jeg skal stramme både den ene og andre muskel mens jeg ligger i bue på en allerede godt innsvettet yogamatte, mens jeg puster iiiiiiiiin gjennom neeeeesen, og uuuuuuuuut gjennom muuuunnen. Jessda. Det skal jeg vel klare.

Kinoen funket bra i dag også, den. Jeg gikk visst glipp av en elg på jordet, men jeg satser på at den kommer tilbake når jeg står klar med kameraet.

I dag har balkongsavnet meldt seg. Der skulle det vært en blomst eller to, og en venn eller mange flere, og kanskje til og med en gitar. :) Den tid kommer også. :)

Kjære mor: Dagens middag var (jeg har tydeligvis fryktelig dårlig hukommelse!) noe kjøtt av svin, bakt potet, mais.... var det noe mer? Hjelp.. jeg skal prøve å være flinkere til å få det med meg i morgen.

10 kommentarer:

B sa...

Sennepsmarinert svinenakke, vennen, med en dært saus. Peppersaus, kanskje?

Unknown sa...

Se her ja, flere som legger til korrigerende opplysninger om maten :-) Takk for det ! Prøver selv å sløyfe sauser for tiden, he he.
Liker måten du skriver om de forskjellige aktiviteter. Jeg har ingen problem med å se det for meg. Kan vel si at jeg kunne HØRE klikkeorkesteret på morgenturen også, tidig !
Er spent på om føttene dine klarer å hoppe oppi rette skoene til de forskjellige aktivitetene, det kan jo gå litt i surr med så mange par ! Ser frem til neste rapport, stå på ! Gratulerer med dagen forresten. En uke siden ankomsten :-)

Unknown sa...

Du verden... jeg blir nesten rørt av din gode skildringsevne! Enig med moren din i at jeg paktisk talt så dere foran meg, og hørte stavene masjere i takt (eller utakt)

Ps.. viktig med positive tilbakemeldinger også. Ikke bare snerpete kommentarer fra logopeden!

Jannike sa...

Heia Anne!

Anne sa...

B: Thank you. Jeg er for opptatt med drøvtyggingen til at jeg får med meg hva jeg spiser... :)

Mor: Takker og bukker. En uke gikk fort, håper resten av ukene gjør det også. :)

Lill: Positive tilbakemeldinger er veldig viktig, ja. Da får jeg så lyst til å skrive mer, vettu. ;)

Jannike: :) Thanks, hønn! :) Heia deg også! Så hyggelig at du er inne og leser.

Linda sa...

Hei igjen, Anne! Slitan med alle de nye skoene!!! (P.S. Lill: går det an å skrive "slitan"? Logopeder kan nå være ganske greie også, og nå tulte jeg ikke en gang! :-))
Syns den derre balkongen din var lovlig høøøøyt oppe! Eller for å si det sånn: det e`laaaaaaangt ned. Gisp! Egner seg i hvert fall ikke for nevrotiske fobiske kusiner.
Syns ellers det e`grådig gøy å lese bloggen din, Anne! Du skildrer alt så godt, at det e`lett å forestille seg både forvridde stillinger på pilates trening og drikking fra en blå sonde fra en sekk!
Takk for at du blogger og deler!!!

B sa...

A: Prøver du å antyde at jeg burde drøvtygge mer, i stede for å memorere maten? Skjønner ikke hvor du tar det fra... ;-)

B sa...

A: Prøver du å antyde at jeg burde drøvtygge mer, i stede for å memorere maten? Skjønner ikke hvor du tar det fra... ;-)

Anne sa...

Linda: Tusen takk, skjønne kusine. :) Her var det jo bare godord å hente. Du får komme på besøk på balkongen, da, så ser du at den ikke er så skummel. Fin utsikt fra 12. etasje. :)

B: Hehe... nei, altså, jeg ville jo aldri antyde noe sånt. *mimrer tilbake til gårsdagen da jeg så en melonbit bli innhalert*

Silje Sunnarvik sa...

Kjære Annepannekake :)

Så artig å lese hvordan du har det! Synes det høres riktig så trevligt ut, tross trening. Ble mektig imponert av den nye skosamlingen din, eller mektig misunnelig vil jeg si!! Jeg vil også ha alt nytt og fresht innen treningskotøy (les: her er det sure gymsokker som holder koken;)

Jeg synes du er flink Anne :) Stå på!! jeg følger med videre for dette var gøy!