29 mai 2010


Jeg synes denne lille blomsten kunne få åpne dagens lille innlegg. Bildet under viser en liten rast mellom de forskjellige timene. Her ligger mellommåltidet klart, det neste skoparet som skal brukes er funnet frem, og vannflaskene er tatt frem for å tømmes for innhold. I dag fikk vi sove en time lenger, siden det er helg. En time lenger på puten er aldeles nydelig for sjelen. Matsalen var nesten folketom da jeg klarte å lure kroppen min opp fra dvale, det er mange som har reist hjem for å hilse på kjente og kjære. Jeg har valgt å bli på min post siden jeg ikke føler meg klar for den virkelige verden enda. Det er mye som skal være på plass for å klare en hverdag "der ute" uten å gå på en smell. Alt skal være nøye planlagt før man drar ut. Vi som var igjen hadde lyst til å ta en treningsøkt i dag også selv om det ikke er noe program i helgene. Jeg ble med på spinning, denne gangen med polstring. Det ble en hard økt, og jeg trakket til jeg trodde jeg skulle svime av. Jeg fant ut det var greit å roe ned litt, så jeg ikke skulle falle i bakken fremdeles festet til sykkelen med de geniale sykkelskoene. Spinning er utrolig bra trening. Hadde man bare kunnet trene armene samtidig, så hadde det vært perfekt. Jeg kan ikke si jeg liker det enda, men jeg skjønner det er effektivt. Man føler seg passe fresh når det ligger en dam av svette rundt sykkelen når man går av, men pytt sann, da har man i hvert fall jobbet. Jeg tror den regelen med at man skal vaske etter seg er ganske smart, jeg. Etter tidenes svetteøkt skjønte jeg at det fikk være alt for i dag. Man må hvile litt også.




Etter lunsj dro damene og jeg inn til Hønefoss og shoppet litt. Ikke at vi skulle ha så mye, men det er da godt å komme seg litt ut fra området. Vi våget oss endelig ut fra kjøpesenteret, men det var som om "værgudene" fulgte med og sørget for at regnet jaget oss fort nok inn igjen så vi kunne bruke litt mer penger. (Neida, jeg brukte ikke mye!) Jeg fikk endelig kjøpt meg lightsaft i dag. Jeg har drømt om saft i en evighet nå, og endelig har jeg gått til anskaffelse av den herlige leskedrikken. Det er skjønt med litt smak på vannet. Saften skal jeg ha som helgekos. :) Her er det voldsomme utskeielser!

Jeg hadde æren av å få flott besøk i dag. De dro land og strand rundt (eller kom en tur fra Oslo) for å besøke meg. Det var riktig så trivelig å få besøk av Ingvild og Morten. De fikk en aldri så liten omvisning rundt på bruket, og en tur innom den snodige "kirken" i skogen var selvsagt høyt prioritert hos meg. Den er jo litt underfundig der den er midt inni skauen. Litt skummel også, egentlig. Tror ikke jeg tar meg turer dit i de sene nattetimer for å si det slik.

Kjære mor! Dagens middag var en kalkungryte med brun ris og salat til.


5 kommentarer:

Unknown sa...

Ja ja, så vant Tyskland syngekonkurransen i kveld og Drillo og gjengen vant på Ullevål.
Du er flink som holder deg på camp selv om det er helg, hjalp vel litt med koselig besøk da :-)
Artig bilde med deg i 3 utgaver da. Du ser fin og brun ut på det i midten ( i hvertfall litt brun ), men du er fin på alle bildene :-)
Stor helgeklem til deg!

Unknown sa...

Håper du har slappet av og kost deg i helgen, og at du bobler over av energi til en ny uke med nye måloppnåelser!

You go get them!

Unknown sa...

Så fin bakgrunnsfarge du har fått på bloggen ! Mye lettere å lese i seine nattetimer :-)

Hilde sa...

Åh, så fin du er på tre-kløver-bildene. Det bildet da du ler...hmm, veldig godt bilde!!!!
Synes du er kjempeflink, og jeg er utrolig stolt av deg gojenta mi!!
Smask på nesen! :)

Linda sa...

Tror de mørke tankene må ha forsvunnet sammen med den svarte bakgrunnssiden på bloggen! :-D
Fiiiine bilder, fiiiin blogg, fiiiiiiin Anne!