28 mai 2010

Langfredag har kommet til veis ende. Har hatt en litt tung dag i dag med mange litt dumme tanker, men sånt må man regne med iblant. Vi begynte med en herlig yogaøkt hvor vi lå spredt rundt i et "klasserom" og strakk oss både i den ene og andre retningen. Det var ikke så ulikt pilates, kanskje, men veldig forskjellig likevel. Her var det mer strekking enn "styrking". Jeg må minst ha strukket meg en hel meter etter den timen, tror jeg. Plutselig var det ikke noe problem å legge hele håndflaten i bakken, men så kjennes det veldig godt i armer og ben også. En hel time med uttøying uten å være varm først ble kanskje litt i overkant for min del, men med en fabelaktig avspenningsdel på slutten. Avspenningsdelen kan anbefales. Her var det om å gjøre å slappe mest mulig av, puste rolig, kjenne at hele kroppen slappet av, osv. Jeg synes vi rett og slett var ganske gode på det. R sovnet til og med.

I, Tri og jeg har fått et fast hengested etter første time hvor vi sitter og plaprer mens vi spiser mellommåltidet vårt. Sjelden har en yoghurt smakt så godt som nå, og det er til og med den som det nesten ikke eksisterer en kalori i. Der ligger vi strandet på plenen en times tid uten evne og vilje til å bevege oss før klokken utilgivelig har kommet alt for nær neste økt. I dag var det spinning for min del. Jeg la "ivrig" i vei mot treningssalen og tenkte jeg skulle teste de nye sykkelskoene før timen. Det klarte jeg jo ikke. Jeg fikk det bare ikke til. Den som måtte forstyrre hele introen til timen, det var meg. "Duh, Lars? Kan du vise meg hvordan jeg kommer meg på sykkelen?" Jepp, da føler man seg lur. Når gutten hadde vist meg fikk jeg det selvsagt til med en gang, det var jo ikke vanskelig i det hele tatt. Sykkelsko er gull! Jeg skal bo i dem på spinningen, det var absolutt verdt hver eneste krone. En annen ting som er gull er sykkelshorts. Det hadde jeg ikke i dag. I dag hadde jeg glemt det. Det er ikke behagelig å spinne uten polstring. Det kan ikke anbefales. T og jeg konkurrerte i dag også, uten at vi visste at den andre tenkte det samme satt vi og prøvde å holde følge med hverandre. Da jeg så at T måtte sette seg ned under en ståsekvens ropte jeg veldig høyt og frydefullt "YESSSSS!" inni meg, og bet tennene sammen og holdt ut litt til. Jeg slo T på stavgangen i dag også, noe som ga en viss lykkefølelse, selv om det ikke var konkurransestavgang i dag. I dag var det jeg - er - død - i -beina - etter - spinning - stavgang, og det ble mer søndagstur enn treningstur. Det var uansett deilig å komme seg ut i skogen og løsne litt på den intense stølheten som var i ferd med å overta kroppen min. Tipper morgendagen skal by på en utfordring eller to når det gjelder å gå i trapper bl.a.

Jeg var innom psykologen i dag til en innkomstsamtale, og det var vel det som utløste alle de dumme tankene som skulle sette litt preg på denne dagen. Selv om det ikke er så veldig gøy å gå rundt og tenke slik, så var det veldig greit å få prate litt og sette ord på litt av det man har i underbevisstheten. Det er veldig greit å vite at man har noen her som man kan prate med om det skulle være nødvendig.

N har igjen stilt rommet sitt til disposisjon for litt filmtitting, men siden pc'en hennes er sløkket ble det prating i stedet for film. Det ble i grunnen en veldig koselig kveld. :) Det kan i hvert fall anbefales! :)

Kjære mor! Dagens middag var fiskegrateng med en grønn vinegraitte av et slag, den var litt syrlig, poteter og raspet gulrot.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Håper dumme , tunge tanker er blåst vekk nå, se opp og frem. Høres ut som kroppen får gjennomgå, jeg blir støl bare ved tanken. Fiskegrateng er godt ! Var den like god som min ? :-)
Klem til deg fra meg.

Unknown sa...

Hei Anne-Panne!

Et lite dikt til deg...

Dumme tanker er noe herk,
de er mye verre enn treningsverk.

De mål du setter deg,
gir ofte en tung og kronglete vei.

Du bare huske må,
at du er vakker inni og utenpå.

Du betyr mye for mange,
du vil oppleve lykke mange gange.

Husk, lykke har mange farger,
og opptrer på blanke ark og i marger.


STÅ PÅ!!!

Klemmer

Linda sa...

Hei igjen, Anne! Det høres slitsomt ut med livsstilsendringsprosessene som du gjennomgår for tiden! (Lill: går det an å skrive livsstilsendringsprosessene? :-)) -Men kropp og psyke henger unektelig sammen, og begge deler må antagelig henge med i de smertefulle endringsprosessene. Ja, for SMERTEFULLT høres det ut som når allslags tortur-strekkemetoder blir prøvd ut der borte. Tror jeg for min del prøver ut den der avspenningsdelen. Må jo begynne et sted, sant!?

Unknown sa...

Livsstilsendringsprosessene...

Snasent ord, Linda:)

Me like!!!
(selv om det ikke står i ordboka)

Unknown sa...

SNAISENT ord på Bergensk !

Anne sa...

Hei, mine skjønne kommentatorer. :)
Takk for oppmuntrende ord og forståelse. :) Det går bedre med tankene i dag. Det er klart det er mye som skal tenkes på og oppklares, og noen tunge dager vil forekomme, men de aller fleste er gode dager. :) Heldigvis. :)

Tusen takk for flott dikt, Lill. Ble jo helt rørt her. :)

Stor klem til dere.