06 september 2010


Sånn kan man plutselig se ut når man rydder. Her holdt jeg på å rydde i kjøpmannsdisken min, fant disse hornene og tenkte at de bør da ligge sammen med parykkene, og satte dem på hodet for å forflytte dem inn til hårdottene, men så langt kom jeg jo ikke siden denne damen lett lar seg distrahere. Flere timer senere seg jeg meg i speilet, og bryter ut i latter. Helt normalt å gå rundt med horn i heimen.

Nå har det endelig (eller litt for brått, egentlig) blitt mørkt nok til at man kan fyre i gang både stearinlys og små, runde baller. Det er såååå koselig å sitte på balkongen med en kopp kaffe og trivelig selskap når man har slik utsikt og så mange stearinlys. ENDELIG har jeg fått skrapt bort den stearinen som hadde smeltet ut over alt mens jeg var borte i sommer, og man kan faktisk atter se gjennom glassplaten i bordet. Noen ganger hater jeg stearin. I dag morges kom jeg på at det svære, dyre kubbelyset stod ute da de første solstrålene begynte å tulle med øyelokka mine, så jeg spratt ut på balkongen i noe som kan minne om Evas drakt og lo for meg selv når jeg kom på at enkelte naboer muligens kunne se hva jeg holdt på med, f.eks. de som har vindu rett ved siden av. Det er klart man må hente kubbelys kl seks om morgenen. Jeg la meg igjen, jeg. :) Kl ti trykket jeg på "power" og fikk lirket meg ut av køyen. I dag stod en tur rundt Østensjøvannet på planen, så det var like greit å ta turen med en gang. Jeg fikk opp tempoet og kjente at det begynte å svi i lungene igjen. HURRA! Kondisjonstrening. Det har jeg lengtet etter. Det er lenge siden jeg har kunnet holde noenlunde høyt tempo siden det medfører risting i de idiotiske ribsa. I dag gikk det sånn noenlunde greit, og jeg fikk meg en skikkelig treningsøkt. Det er ikke mange måneder siden jeg hatet alt som het oppoverbakker, i dag var jeg kjempeglad for å være andpusten. Noen skal trene mer kondis siden den er fullstendig på bunn igjen. Noen skal pese og svette masse der ute blant alle de pene fruene som er ute og lufter minidogsa sine. Noen skal snart holde følge med de hotte gutta som spurter rundt vannet. :p

N laget nydelig middag til meg, og ga meg TO bæreposer med klær. Jeg klarer endelig å skvise kroppen inn i en størrelse jeg ikke en gang kan huske at jeg noen gang har brukt. HURRA! Det er så rålangt igjen, men det er jo råbra å være på vei i riktig retning.

4 kommentarer:

Kammathilde. sa...

Blir nesten litt misunnelig jeg, men unner deg fremgangen ! Eller tilbakegangen ? He he, begge deler kan vel brukes på deg nå :-) Tilbakegang ( til den gang du var " liten " og fremgang med helse ).
Beundringsverdig !

Anne sa...

Har jeg noen gang vært liten og fremdeles med helse? Babystadiet det, da. Har bilder fra barneskolen som viser hvem som var størt i hvert fall.

Kammathilde. sa...

Vel, meningen var : Gratulerer med vekttapet og med helseforbedring som følge av det ! Håper ribsene kommer seg også !

systo sa...

RÅBRA