12 september 2010


Her har det vært den o'store male - dørene - helgen. Disse grusomme dørene har plaget meg helt siden jeg flyttet inn i januar, og nå var visst tiden kommet for å gjøre noe med det. :) Jeej! Hvit dør på badet, og tavledør i gangen. ME LIKE! Jada, det dryppet selvsagt maling på gulvet, jeg fikk det på klærne, og ikke minst på hendene, og løp med panikk i blikket for å finne papir til å tørke det hele bort med. Gjøre alt klart på forhånd? Det er for pyser! Jeg malte karmen inn til badet og var strålende fornøyd med at den ble hvit og fin. Problemet er bare at nå ser alle andre karmer i gangen gule ut. Må noen male karmene i gangen også? Kanskje jeg skal vente ni måneder og se om det skjer noe da.



Etter joggeturen på torsdag, og fjerde turen rundt vannet denne uken, var det på tide med litt forandring på fredag. Da ble det Zumba hjemme i stuen. Jeg er glad jeg ikke har noe innsyn, for man kan jo umulig se rikig vel bevart ut der man skal stå og svinge på hoftene og drive med bevegelser man trodde man nesten bare drev med i helt andre sammenhenger. Utenom det ble det hopping og spretting, veiving med armene, snubling i teppet, dulting i stolen og en aldri så liten latter av seg selv. Svett ble jeg i hvert fall. Det var bare å hive seg rundt og lage kyllingwok MENS jeg dusjet, fønet håret og sminket meg. Innhalerte maten på to sek (som tatt ut av læreboka) og løp til bussen. Den rakk jeg ikke. Jeg var ca. tyve meter fra den. Det er så typisk meg. Det var bare å vente i hele tiiii - T I - minutter til neste buss kom. Jeg fikk jo knapt tid til å få igjen pusten og finne ok musikk på pod'en før bussen stod foran nesten på meg. Turen gikk til en irsk pub for å møte jobbfolket for en aldri så liten lønningsquiz. Det er sjelden jeg føler meg så dum som når jeg er på quiz. Jeg ser ut som et kjempedigert spørmålstegn for hvert nye spørsmål, og innser at allmenkunnskapen er skrantende. Av 50 spørsmål, eller hva det nå var, kunne jeg svaret på tre. Det er jenten sin, det. Jeg visste hva typen til dronningen av Danmark heter, hva Nidar sin sjokolade med 70% kakao heter, og hvilken bok som er den siste i Bibelen. Det var mine bidrag. You're welcome, og takk for meg.

5 kommentarer:

Blomsterpiken sa...

HAHA

Døren ble kjempefin, eller lekker som det heter i disse interiørbloggene!

Kan du ikke legge ut video av deg og mr. Zumba? :-)
Bare sånn at jeg får se hva det er...

:-)

Laila sa...

Tavledør!! KULT!!! Gleder meg til å skribble :)

Kammathilde. sa...

Fint med hvit dør :-)
Mener å kjenne igjen et vintermotiv fra hytten på fotoet på tavledøren ?
Ellers syns jeg du er flink til å gå/jogge på tur !
Hadde vært artig å være " flue på veggen " under Zumba-dansen :-)

Supersysto sa...

løøøøøøøv your new doors!!! =)))

Anne sa...

Takker og bukker for dørkommentarer. :)

Hehe.. noen video av meg og mr. Zumba kan jeg LOVE at ikke blir lagt ut, selv om jeg egentlig burde tatt utfordringen og gjort det. Det kan jo være noen ler seg ihjel, og jeg vil jo ikke ha ansvar for andre liv og helse (ja, utenom på jobb, da...).