23 april 2014

Vil du værra me?

Onsdag lurte Nina på om jeg ville være med henne, hennes tre barn, hennes mann og hennes svoger til Arboretet og grille. Det var kaldt. Det blåste. Det måtte jo bli bra, så jeg fylte thermoskoppen med kaffe og kledde meg i ull. 

Jeg kom litt senere enn de andre, så jeg skulle liksom gå fort for å ta dem igjen. Det går jo ikke så fort når jeg stopper og tar bilder hele tiden, da. Og helleu... så varm man blir inni ull, på ull, på ull under fleece og vindjakke. Hoho.. SVETT. (Jada, jeg klarte å finne ut at man kunne ta av seg litt).

Jeg er fremdeles kjempeglad når jeg ser hvitveis og føler at dette er noe jeg MÅ ta bilde av. Hodet henger ikke helt med på at det snart er mai og det er helt normalt med hvitveis ute. 

Jeg tok dem ikke igjen, men kom da frem til der de hadde bestemt seg for at grillingen skulle foregå. Det som møtte meg var en Andreas som utbryter "Hva gjør du her?" Jada, neida, så.. hyggelig velkomst. :p 
Mens vi ventet på at grillen skulle kicke inn fikk Nina tid til å vise frem imponerende dansemooves på en bro. Det var kanskje ikke meningen at noen skulle ta bilder av det. Woopsi.




Vi rakk litt Bukkene bruse også, vi, mens grillen skulle bli varm og god. Her er det den minste bukken som klarer å lure seg over broen. Jeg skulle være den største bukken. Den største bukken husket ikke replikken sin i det hele tatt. Det var akkurat som om den største bukken ikke hadde lest gjennom manus på noen år...


Trollet kom seg opp og trollet seg mot broen. Ordentlig skummelt, du. 






Nina og jeg måtte jo ta et smilebilde. Jeg er burkadamen.
Plutselig kom gutta gående og hadde pakket ned alt. Grillen var død. Ingen grilling. Stemningen var strålende. Takk og pris for gapahuk og Ninas sjokoladekake som trøstemat på veien mot bilen. 



Vel hjemme igjen ventet det pakke i posten på meg. Mine objektiv til mobilen hadde kommet. Wohoooo! Gjett hva resten av kvelden gikk med til å putle med...




Ingen kommentarer: