24 april 2014

Fine, fine dagene. :)

Jeg har fått litt dilla på å lage grove vafler uten sukker. Prøver meg frem med litt ymse oppskrifter på nettet, men felles for dem alle som har vært prøvd til å nå er at de er fryktelig tørre når det har gått en time eller to. Tenker kanskje det hadde gjort seg med noe cottage cheese eller noe i røren. Må prøve.

Langfredag var det tid for tur igjen. Vi gjorde oss klare for å gå på Lyshornet, og jeg tenkte at jeg kunne spørre storebror også om han ville være med. Jeg må innrømme at jeg trodde svaret ville være nei, men han ble med, han. Etter første bakken tror jeg han begynte å hate meg, og halvveis på turen tror jeg at jeg ble strøket fra julegavelisten. Det som likevel gjorde størst inntrykk på denne turen var ikke naturen eller den fine utsikten på toppen, nope... det var da storebror sa; "Du vet jeg er glad i deg, sant?" *DÅN!* Det kan jeg ikke huske å ha hørt før. Like etter fulgte "ellers hadde jeg drept deg nå.." men den lille detaljen velger jeg jo lett å se bort fra. :)

Måtte ta bilde av matchomannen "min" på veien. Han e fin! :) Og flink til å ture. Og veldig flink til å tulle. Ture og tulle er en fin kombinasjon! :)


Se, da! Fin utsikt! Fin belønning! Der stod vi og spiste turmix og drakk opp alt vannet vårt. Vi hadde med alt for lite vann. Jeg sparte to slurker av vannet på RÅ's flaske til turen ned igjen, hadde drukket opp mitt eget. Da tar jeg andres. Jeg er snill. :p
På vei ned igjen begynte storebror å snakke om "neste gang", så da er det kanskje håp om at han kanskje kan tvinges med på tur flere ganger. :) Ikke sikkert det blir i år, men.. vi får se.. jeg kan jo lokke med nybakte boller, eller noe. 


Etter turen til Lyshornet pakket vi bag'ene og kom oss ut på hytten i Asphaugen. Avslapning, sove lenge, bare nyte. DEILIG! :) Har fått låne bok av moren til Laila. Gledet meg skikkelig til å begynne å bla i denne boken. Nå har jeg lest 62 sider. Det viser seg at påsken går fort og man får ikke tid til å slappe av så mye som man hadde tenkt. Joda, har slappet av, bare ikke boklesende avslapning. 


Påskeaften gikk turen til bølgekraftverket i Øygarden. Rolig tur på oss denne dagen. Vi oppdaget i hvert fall at begge digger bølger og at vi skal ut der en tur når det er litt mer ruskevær. Nå var det jo nesten vindstille, og likevel gøye bølger. Jeg stod og hoppet, og klappet i hendene som en unge når bølgene nesten kom helt opp til meg. Gleder meg til neste gang. :)


Det har vært LITT krefter i gang her når broen bare flytter seg og deler ligger langt unna. 










Hoppebildeselfies på tur!!! KJEMPEGØY!!!


Nå kom Laila på middagsbesøk. Gotta go!! :)

1 kommentar:

Laila sa...

Knegg. Bra guttene fikk kjørt seg opp fjellet.

Tusen takk for maten forresten, det var KJEMPEGODT!!!