05 april 2014

Søndag - mandag - tirsdag - onsdag - torsdag - fredag.







Myrete områder gir ofte myrete sko. Det er så bra når du føler du må dra skoen opp får å få den med deg gjennom gjørmen. Glad det er goretex - sko. Gjørmen forsvant ganske fort igjen etter å ha vaset meg gjennom et nytt vått område, litt renere denne gangen.



Hadde ikke fjellet for meg selv denne gangen. Mennesker er ganske stilige i profil. :) 

Møtte en mann her på stien. Møtte ham først da jeg var på vei andre veien, da var det det obligatoriske nikket og et "hei", men nå som vi møttes andre veien også var det visst rom for å stoppe opp og ta en prat. Han lurte på om jeg gikk turen for andre gang den dagen, men jeg sa det var bare returen. Han skjønte ikke hva jeg mente, så jeg begynte å forklare tur/retur. Det er jo greit å komme seg tilbake til der man har parkert bilen. Jeg tror fremdeles ikke han forstod hva jeg mente, så jeg smilte, og så gikk vi hver vår vei.


Til informasjon så er det forbudt å kysse froskene. Jeg så ikke en eneste frosk, jeg, men jeg møtte Ninakusina sin mann sin tante på turen. Hun er ikke en frosk, men derimot en meget hyggelig dame man lett kan bli stående og prate lenge med. :) Jeg kysset henne ikke, da, så det har vel egentlig ikke noen sammenheng med skiltet i det hele tatt. 

Tar alltid bilde av disse skiltene når jeg går forbi. Synes Gladihaug er et fint stedsnavn. Glad i.. hihi.. eg og e glad i!


Det er så fint å gå her. Blir så glad inni meg når naturen er så pen. Er mest glad når jeg er på vei ned og ser andre som sliter på vei opp, men så var det dette med at jeg ikke skulle sammenligne meg med andre.. årh.. det er så lett for å glemme det. Jeg sliter i grunnen litt nedover også, jeg. Er ikke alltid jeg synes det er så lett å balansere på disse røttene, henge sånn delvis igjen i en rot med foten og får sånne gå - på - trynet - bilder i hodet. 



Normalselfie.

Hoppeselfie.
Jeg sjekket både foran og bak, høyre og venstre, for å se at det ikke kom folk først. Men det hadde i grunnen vært gøy å ha flere med på bildet. Kanskje jeg skal begynne å spørre fremmede folk om de vil være med på hoppeselfies. 




Her synes jeg det er kjempefint å gå... når det er tørt... Når det er regn blir det sinnsykt sleipt og bløtt her, da er det Anne not happy for å si det sånn. Det er jo bort imot umulig. 


Ved turens ende og like ved bilen. Det ble tur/retur. Godt fornøyd! :)


Også denne gangen ble det solnedgang fra sofaen. Fiiiint! :)

Mandag ble det en kjapp tur i Hordnesskogen for at fitbit'en skulle bli fornøyd og slutte å mase sånn. Det var så utrolig mye folk på tur denne dagen, det ser ikke slik ut på bildet, men det var det, altså. På turen passerer man et lite inngjæret område hvor det står "ikke la hunden din pisse her". Charming!

Mandagens solnedgang gjennom busk. Fint, det også.

Tirsdag og dagen var kommet for tur med de andre operasjonsplanleggerne. Det var første turen, så da må man jo gjøre litt kos ut av det. Ikke det, det er kos bare å være med dem, så det hadde jo i grunnen ikke vært nødvendig. Likevel bakte jeg scones og laget varm sjokolade. KOS å ha med seg på tur. :)


Vi svinset og svanset oss opp Smøråsfjellet, pratet og lo, drakk varm sjokolade og spiste på scones. Alle tiders, var det. :)


Onsdag hadde jeg avtale med Cecilie, men det utgikk, så da dro jeg hjem og betalte regninger. Det må jo gjøres. Med en kaffekopp blir alt litt koseligere, men jeg  må innrømme at det må mye til for å gjøre regningsbetaling koselig. 

Men vet du, pakke i posten, det er koselig. Kusine Linda hadde sendt meg gave; bok med strikkeoppskrifter. Masse fine sjal og luer. :) Mange gode gaveidéer inni der. :) TUSEN TAKK, LINDA! :) Det var veldig gøy å få pakke i posten! :)

Siden mine planer utgikk avtale jeg med R-Å at han kunne komme på besøk. Jeg som hadde lovet høyt og hellig at jeg skulle legge ut masse bilder her på bloggen fikk plutselig ikke tid til det likevel. Jeg måtte jo ha meg en tur, og da jeg var hjemme igjen hadde besøket allerede kommet. Men altså, turen gikk denne dagen til Stend og Hordamuseet. Der har de båter som man kan se på gjennom vinduet. 

Vindusselfie. :)


Det overrasker meg litt at jeg ikke har vært her siden jeg gikk på barneskolen. Eller var det ungdomsskolen? Her var det jo kjempekoselig. Masse gamle bygninger og fin stemning. En veldig grei, rolig, bortovertur. :) Men totalt uten gjemmesteder hvis man må tisse. Bare til info. 




Hva er dette for noe? Noen som vet? Iglo wannabe?

Jeg ruslet forbi jordbruksskolen på veien hjem. Hjelpe meg for en lukt som møtte meg oppe ved bilveien. Overveldende møkkalukt, jeg brakk meg flere ganger. Koselig på tur, du. Jammen er våren fin med all denne møkken som skal spres utover. 

Fant dette bildet på nettet. Måtte le, og tenkte på Kjersti. Det er vel akkurat slik det hadde vært, sista?

Onsdagens solnedgang ble bevitnet på Espeland igjen. Jeg hadde ikke med kamera, så derav ikke noe bilde. Det var samme flystøyen i dag, og ingen ørepropper, men en mann som var veldig fornøyd med å kunne se flyene og helikopterne fly så nærme. Tror det var et lite barn inni ham da som var veldig fascinert!

Torsdag skulle jeg rekke mye, men jeg ville så gjerne gå en liten tur likevel. Da ble det jukseturen over alle jukseturer. Den lille, kjappe på Fanafjellet. Tok det rolig og fint oppover, og tok masse bilder. :)


På toppen hadde jeg tenkt å stoppe opp og ta bilder, men der kom det et hvitt, lite lykketroll hoppende. En valp på seks måneder som het Lykke. Eierne virket ganske lykkelige, de også. Vi stod lenge og pratet om alt og ingenting, turer, skotøy, stier, vær og vind. Koselige folk, altså. De anbefalte meg ikke å gå videre innover, for det var så bløtt, så jeg gikk videre innover og oppdaget til min ikke så store overraskelse at det var veldig bløtt. Gikk et stykke innover, men det ble bare bløtere og bløtere, så jeg ga opp og gikk tilbake til utsikten og tok bildene jeg hadde tenkt å ta. :)








Hotellet på toppen har virkelig fått seg en shinings. Her tror jeg det skal bli kjempefint når det er ferdig. :)

Møtte selvsagt nihundreognitti syklister på veien ned igjen. Det er helt supert at alle skal trene til Bergen - Voss opp dette fjellet. Supert! Ikke irriterende. Jeg var rolig og avbalansert etter turen da jeg satte meg i bilen, og innen jeg var kommet hjem holdt det på å rable for meg pga alle disse syklistene. Auuummmm.... roooolig. Calm down and carry on!

Jeg kom hjem til hevet bolledeig. Ikke ofte jeg har ti liters skålen min i bruk, men dette var dagen for stor bolledeig. Vi skulle ha Troll - B - samling på jobb fredag, med vinlotteri og det hele, og jeg hadde tenkt å ha med boller. Jeg tenkte at disse bollene skulle være ferdig stekte innen Magnhild kom på kvelds, men det var det jo selvsagt ikke. Så jeg løp frem og tilbake mellom kvelds og bollesteking, men jeg tror hun syntes det var helt greit da hun fikk servert rykende fersk skolebolle. :)





Fredag var også dagen for lønningspils. Vi skulle begynne med kino og så gå videre til Tidi. Jeg begynte med et glass vin hjemme, en vinselfie, og så fikk jeg Kjell til å kjøre meg til Lagunen så jeg kunne ta banen til by'n. Han fikk tre skillingsboller i betaling. 
Jeg liker å ta banen. Musikk på ørene og så er det førti minutter meditasjon. :) Savner å ta banen, jeg. 
Filmen, American hustle, var ikke helt min smak. Ikke dårlig, men.. tja.. gidder ikke anbefale den til folk.
Vi gikk videre til Tidi, og der stod vi som en saueflokk utenfor til de åpnet. Elisabeth knakk sammen i latter da hun så hva nabobaren het; Brukbar. Nå ligger det bilde av Brukbar - skiltet på facebook. 
Kvelden ble fin med mye prat, og litt sur hvitvin. Og plutselig var det på tide å gå hjem. Jeg kom meg på banen før det ble nattakst, og følte meg litt gammel som dro hjem så tidlig. Møtte tre menn, som jeg nå vet at jobber på Oseberg C, og som var veldig pratsomme. Det ble ikke noe musikk på turen hjem. De spurte om jeg ville dele taxi med dem. Det ville jeg ikke. Så jeg stod på bussholdeplassen og holdt på å fryse meg ihjel mens jeg bestilte taxi gjennom app og gps. Taximannen ringte og sa han stod utenfor. Et helt annet sted. Flott det. Så da tok det et par minutter før han var der jeg var, og takstameteret gikk så det suste. Ah.. flott, du. Men han var en trivelig sjåfør, på 37 år, som også hadde begynt å få grå hår og viker til tross for at hans far ikke fikk grått hår før han var over 60. Han likte å høre på Pink Floyd for å roe ned fulle og bråkete taxikunder. Jeg var visst snill, så det var visst ikke nødvendig å bruke Pink Floyd på meg. 250 kr fra Lagunen og hjem. Aiaiai. Det blir lenge til neste gang!

Dagens frokost. Sitter i sofaen enda og klokken nærmer seg halv fem. På tide å fungere!

Ingen kommentarer: