05 april 2014

Torsdag - fredag - lørdag

Solnedgang på Espeland, det er fint det. Det hadde vært enda finere uten den sinnsyke flyduren. Kanskje ørepropper blir løsningen neste gang. :p

Gamle badehuset står enda. Et ypperlig sted for å sitte og lese bok. I hvert fall når det er litt varmere. Nå er det få - tatt - det - bildet - av - solnedgangen - og - kom  - deg - inn - i - den - varme - bilen - igjen - kaldt ute om kveldene. 

Thank God it's friday - selfie på jobb. Fredager er vidunderlige, men ikke alltid så effektive. At det går an å glede seg så mye til et par fridager. Men når det er sol ute så vil man helst bare ha fri og gå turer, eller sitte i solen og ta en kaffepause. Og klore litt på den skorpegreien som er på nesen slik at man går rundt med en rød prikk midt i trynet hele tiden. 

Turen gikk også denne helgen til Knarvik. Skulle etter planen hatt besøk med på tur, men slik ble det ikke, så da gikk jeg opp Håøytoppen alene. Fikk meg en skikkelig bra treningsøkt. Tungt som...  Halvveis oppe gikk det to stykker forbi meg uten problemer mens de pratet om alt mulig og ikke viste snev av å synes det var tungt eller noenting. Snøft. Da jeg kom opp satt de og spiste, og så ut som om de allerede hadde klart å komme langt ned i matpakken. Tipper de hadde litt bedre tid enn meg. :p Men så er det jo bra at jeg ikke sammenligner meg med andre, bare konkurrerer med meg selv... nesten. Klarer det nesten.  

"Postkassen" står trofast og venter på at jeg skal skrive i boken når jeg kommer opp. Jeg må bare stoppe og puste litt før jeg klarer å få blikket til å fokusere godt nok til at jeg klarer å skrive noe først. Men skrive skal jeg. Jeg skal ha det blått på hvitt at jeg var der. 


Fine, seige bakker opp mot målet.



Denne dagen var det masse folk i "løypen" som drev med dugnad. Man føler seg litt dust da når man bare durer gjennom og ikke hjelper til. Får bare prøve å gå fortere da, så kanskje de nesten ikke ser meg. :p Passer dårlig at jeg skal stoppe og ta bilder hele tiden, da. 


Litt etter oppstigningen begynner kommer man til dette huset. Jeg må undersøke hva som opprinnelig var her. R-Å sier tyskerne brukte det under krigen. Jeg synes det er fint å komme til huset, for da vet jeg at det er litt slette og "pustepause" før neste bakke. 



Masse fint å se på veien. :)

Jeg setter så stor pris på at noen har gjort stien mer "Annevennlig". Mindre gjørme - HURRA!! Jeg liker ikke å gå og vase rundt i den der gjørmen hele tiden. Da blir jeg bare i dårlig humør og skulle ønske turen var over, nå kan jeg gå og sprade opp på plankebroen og være fornøyd i stedet. :) Supert at folk gidder! (Sprade? Er det det jeg gjør?)



En ordentlig poseringsselfie må til på tur... før man begynner med tullingen. ;)

Dette ble det nydelige resultatet etter hoppeselfies. Veldig fine. Tror dette blir noe jeg må gjøre fra nå av. 


Avlsutningsselfie for å vise at jeg har roet meg ned igjen etter hoppesuksessen. :p

VÅRTEGN!! .. men så var vi i slutten av mars her, da. Det skal være vår, da! Like glad hvert år, selv om denne vinteren ikke har vært så snøete, og fæl, og isbelagt. Fin belønning etter en fin tur. Gikk inn fem minutter denne gangen. Yay! :)

Dagen ble avsluttet med solnedgang fra sofaen. Så mer på solen enn på tv'en. Liker solnedganger, skjønner du.. bare pittelitt. :p

Ingen kommentarer: