09 mars 2014

O' du herlige helg!

Gjett hvem som var i kongeform fredagen etter en natt uten søvn. Var ikke mye som gikk inn på dagens første møter, men "heldigvis" var jobbdagen nådeløs og det var ikke snakk om å være sløv. Det gikk slag i slag, og den som ble sittende med overtid i stedet for styrketrening, det var meg. Etter å ha sunget for full hals i bilen på vei ut til min kjære fikk jeg servert middag, og ble tatt så godt var på at det var en fryd. :)  Tror jeg sovnet omtrent momentant da det var nattatid, og gryntet meg fornøyd gjennom natten. Jeg driver visst med litt snøfting og grynting, og litt promping. Det virker som om jeg er svært sjarmerende når jeg sover. 

Lørdag stabret jeg fornøyd ut i stuen og etterhvert kom det rykende ferske, grove rundstykker på bordet. Herlig helgeformiddag med sofa, kaffe, tv, koma, strikking og bare kos. Og så kom Laila. 


:) Det var i grunnen fryktelig hyggelig at Laila kom med fine tulipaner på kvinnedagen, og så ble hun med oss opp til Tveitavarden. Hun mener jeg har overdrevet denne brattebakken. Jeg tror hun bare har bygget opp forventningene til bakken så veldig at hun ikke synes den var så avskrekkende likevel. Det blåser jeg i. Jeg hater den like intenst likevel!!! Resten av turen er finfin og ikke noe å klage på. :)

Vi passerer dette huset på veien også. Riktig sjarmerende er det. R-Å spør til stadighet om vi skal gå inn og se litt. Vi skal ikke det! I hvert fall ikke når det er mørkt. 

Det ble tur i dag også. Var litt muggen i kroppen etter mye sofasitting, så det var kjempedeilig å komme seg ut på tur. Stien var blitt oppusset med broer over gjørmehullene, og gjort mer Annevennlig. Det liker Anne! Det blir som regel slik at i siste motbakke er det bare å gi gass, så da går vi hver for oss. Jeg går sist. Det er ikke frivillig, men rett og slett fordi jeg ikke klarer å holde følge. Jeg jobber med saken. I dag så jeg ryggen på ham lenger enn forrige gang, og etter å omtrent ha pest ned noen som var på vei ned kom jeg meg til toppen, jeg også. Herliga London, da var jeg litt sliten. Følte lungene var på utsiden av kroppen. Det beste er at jeg starte turen med så si at i dag orket jeg ikke en slik tur. I dag skulle jeg ha en kosetur. Jeg tror jeg har misforstått hva kosetur er. Etter å ha fått et svimmelhetsanfall som medførte en meget bekymret R-Å ble det beordret litt hvile før vi begynte på returen. Alt ble meget bedre og skjelvingen på hendene kom seg også, så da frysingen inntok kroppen var det bare å begynne nedoverturen. Det ble koselig, da. :) Det er en fin tur, dette. :) Jeg skal bli bedre opp den bakken!!!!


Fletten min har blitt til flere fletter, og nå halsen ferdig strikket og masket sammen. Mangler bare en nål til å feste tråder. :) 60 - årsgaven i boks! Hurra! :) Nå venter jeg spent på posten som snart kommer med pleddet jeg glemte i Oslo. Har noen timer strikking foran meg der. 

Nå venter ny, skummel uke. Må få inn flere styrkeøkter denne uken. I will do it! Sliter med å få mange nok skritt når jeg har styrkedager, ender med å spinne etter styrken, og det medfører litt vel mange timer på treningssenteret. Det er ikke SÅ koselig der. Får se hva jeg kan finne på denne uken. 

1 kommentar:

Lola sa...

Woop Woop! takk for turen. selv om vi holdt på å fryse i hel p slutte, eller i hvertfall jeg...
God mat fikk jeg servert og alt.

E spendt på om tulipanene har vokst gjennom taket nå??