17 mars 2014

Intet nytt under solen.

Eg har i grunnen ikkje mykje å melde. Det har vært rolige dager, en rolig helt, rolige bevegelser og et rolig sinn. Eventuelt litt touchy..
Nå husker jeg ikke hva eg skrev i forrige innlegg. Det hadde jo kanskje vært lurt å huske, slik at jeg kunne fortsette der jeg slapp. Forarbeid. Forberedelser. Årh.. det er vanskelig, det. Tror jeg er i overkant slapp i dag! :p
Det var en lang uke jobbmessig forrige uke. Den er over nå. Det er visst mandag nå. Nå gleder jeg meg til neste helg. Litt synd å hele tiden glede seg til helgen, men så er det i det minste fint at man har noe å glede seg til.
Planen var at det skulle bli turgåing i helgen, men det ble det ikke. Jeg holdt meg ikke til planen, og nå har ryggen klikket og er bare vond og teit. Den har vært vond og teit spesielt når jeg står, så da her jeg ikke stått så mye. Blir litt strikking når man ikke står så mye. Nå er sjalet til tantebursdag ferdig, og jeg har kommet pittelittegranne lenger på babyteppet, men ikke mye, for det er så tynne tråder at det går dørgende treigt.. men som en venninne sa på telefonen i dag så er det antagelig litt kjekt å drive med likevel, siden vi lager det samme teppet om igjen og om igjen.



Har i hvert fall kommet til mønsteret nå, og da er det litt kjekkere å strikke. Da skjer det liksom noe. Det som ofte skjer er at jeg har kommet til enden av raden og så oppdager jeg at jeg har strikket feil, og så må jeg rekke opp igjen. Det er jo alltid helt i begynnelsen man har strikket feil, sånn er det bare. Det er slik det skal være. Akkurat som når man henger ermet fast i et dørhåndtak f.eks. Det er slike ting som bare SKAL skje. I det siste har jeg begynt å søle veldig mye også. Hvis jeg tar syltetøy, så SKAL det havne litt på benken, eller hvis jeg forsyner meg med middagsmat så SKAL noe havne på gulvet. Det skal ikke være enkelt. Tydeligvis. Men så blir det nå egentlig litt morsomt også.


Sånn ble halsen. Mønsteret heter luksulhals, og både mønster og garn er kjøpt på www.tibialia.no. Garnet heter Pearl og er av silke og bambus. Kjempemykt og deilig. I dag ble alle tråder festet, så nå er det faktisk helt ferdig. Hmm.. skulle man bare beholdt det selv? :p

Ja.. og så ved en tilfeldighet klarte jeg å ta med dette bildet også. Det har absolutt ingenting med saken å gjøre, men var for gøy til å ta bort. Totally normal familygathering. :p

Usikker på treningsplanen for uken. Skal jeg kjøre på eller holde meg litt i ro? What to do?

1 kommentar:

Fluen på veggen. sa...


Så fint sjal/hals :-)Må nå være gøy å gi noe selvlaget.Det gjelder babyteppene også. Når det gjelder trening ville jeg roet ned til ryggen begynner å bli snill igjen, ikke verdt å risikere det store "klikket".