25 mars 2014

Aldeles strålende!

I går var det på tide å ta tak igjen. Mandag er jo alltid dagen for selvdisiplin. Kom forresten plutselig på at jeg har fått helt dilla på Clean Bandit og Jess Glynne med Rather Be. Skikkelig godlåt. :)  Men altså, på tide med selvdisiplin igjen etter en uke med selvmedlidenhet og for mye kalorier inn. Var skikkelig fornøyd med meg selv etter å ha spist kjempebra hele dagen, så etter middag lagde jeg meg dessert. Har faktisk tenkt å gi meg selv ti poeng for den, for det gjorde nemlig ingenting. Spiste en liten middag slik at dessert var lov, i hvert fall denne, for det var nemlig Cake in a cup fra Funksjonell mat. Ikke sukker og uffenheter. Ikke så god at du har lyst på kjempemye kake, men god nok til at du er fornøyd og så slukker den søtsuget. Perfect. Synes min ble neeeesten like fin som den på bildet på posen. :p Det er alltid like skuff. Hvor ofte lever produktet opp til reklamen?



Hadde tenkt meg på tur på Stendafjellet siden solen var ute og ropte på meg, men siden jeg satt de siste timene på jobb og hadde problemer med å holde øynene åpne valgte jeg å legge meg på sofaen i håp om en halvtime på øyet. Øyet var lukket i ca 5 min før jeg kjente at jeg var alt for urolig til å få noen halvtime på det, men uansett godt meg litt slappings før man fortsetter med dagens agenda. Bading next. Som vanlig klarte jeg ikke komme meg i bilen før jeg var absolutt nødt til det. Det er som om jeg har blitt allergisk mot å komme for tidlig til noe. Mååå liksom skvise inn litt ekstra gjøremål dersom jeg ser det er et par minutter å gå på, klarte det i går også, slik at jeg satt og stresset litt i bilen på vei til min søster. Det gjør jeg hver gang. Stresser med at jeg er pittelittegranne senere ute enn det jeg egentlig ønsker. Hvorfor utsette seg selv for høyere blodtrykk enn nødvendig? Jeg kan da la være å stirre på uønskede ansiktshår i speilet på badet og desperat nappe vekk et par fra haken. Haha. NOT! Tenker vi sier det er greit, jeg.
Sånn, nå har jeg hørt på samme sangen fem ganger. *Skifter* Nå gikk turen til Samsaya og Tattooed on my mind. Falt litt for den da jeg så Hver gang vi møtes på lørdag. Ja, jeg satt schærstearmkroken og så på tv... kveldene på by'n begynner å fade ut. Synes egentlig ikke det gjør noe. :)
Anyway, det ble bading med Bias'en og søstermoren. En skikkelig trøttegutt og ga gode klemmer og gjespet masse i baksetet på vei hjem igjen. Satt forresten og gjespet masse selv. Barn sier jo så mangt, hørte en i garderoben som sa "Mamma!! Han etar meg!!", og senere kom "bare skyll meg ned i do!". Jeg klarer jo ikke la være å smile litt. 

Turen gikk videre til Ninakusina og øvelseskjøring. Jeg lovde å være på plass "om et kvarter", og kjørte litt vel optimistisk fra min søster. Jah, jeg hadde i hodet mitt tenkt at jeg skulle til Haukeland. Men det var jo der jeg hadde vært, ikke dit jeg skulle, så det tok nok betraktelig mye lenger tid. Ninakusina satt så søtt og ventet i bilen bak rattet med motoren i gang. Bykjøring og enveiskjørte gater ventet. Sånn bortsett fra et rødt lys som kom litt brått på (de gjør jo ofte det) og litt nestennærkontakt med en mur (det er vanskelig å snu i trange gater, sant!!) gikk det brillefint, og bilen ble rygget inn i garasjen igjen. Hun er kjempeflink!! :) Er nok ikke lenge før førerprøven er bestått der. :) 
Vi stikker som regel innom butikken sammen også, vi. Det gjorde vi denne gangen også. Nå har jeg plutselig torsk i kjøleskapet. Det skal jo være sunt har jeg hørt. Skal prøve å bli flinkere på fiskemiddager, og Nina mente denne var billig, og siden jeg hører på henne, så ble den jo med meg hjem. Det var imidlertid ikke så lett å komme seg ut derfra. Stappet kortet ned i betalingsterminalen gang på gang, men den ville bare ikke bli venner med kortet mitt, og et par ganger lyste "ikke godkjent" mot meg. Whaaat? Sånt er festlig! Man føler seg liksom nesten ikke noe særlig flau heller.. heh.. og så klarer jeg liksom ikke la være å komme med bortforklaringer heller.. "oj, det var rart, det skal jo være penger... hmm". Heldigvis hadde jeg en lapp i lommeboken. Testet kortet igjen i dag, og det funket ypperlig. Nå er det mindre penger på kontoen, men jeg har en kaffe i magen og en snadder hvitløksånde etter en ettermiddag med skjønne Edith. Det er rett og slett utrolig koselig med litt byvandring, prat og fjas sammen med den damen. Og Bergen i solskinn. :) Ah.. balsam for sjelen! Fineste byen. Uten ironi! Gruser Oslo langt ned i støvlene!



Åh.. Marit Larsen med Jeg ser. Sukk. Så fin!

På vei hjem så jeg at solnedgangen nærmet seg, og jeg fikk veldig lyst til å være på et pent sted og se på den. Dro til.. eh.. der jeg ikke husker hva heter akkurat nå.. der mot Fanafjellet og så inn til høyre.. hmm... FANAHAMMEREN!! Kom akkurat for sent til å se solen gå ned på andre siden, men det var nå litt fint likevel. :) I morgen er det onsdag og treningsdag, og vet du, det er meldt SOL! :)



3 kommentarer:

Edith sa...

Takk for prat og fjas i solen! :) Koseligste ettermiddagen på leenge! :)

Lulu sa...

Eg og vil ha kake!!!

Ninakusina sa...

Tusen takk for koselig tur :) Minner om taushetsplikt, og takker for at du er så rolig og avbalansert med en sart sjel som ikke kan kjøre bil *slenger en slengsuss til deg*