26 mars 2014

Merkelige tendenser


Hei!

Jaggu gikk denne dagen også fort! Og jaggu fikk jeg meg en overraskelse da jeg våknet i dag tidlig. Jeg var så urolig i kroppen i går da jeg skulle legge meg at jeg ikke fikk sove, så jeg tok en sovetablett. Jeg gjør av og til rare ting når jeg har tatt en slik tablett. I dag stod kokesjokoladeboksen på kjøkkenbenken da jeg kom ut på kjøkkenet. Jada, neida, så.. jeg har gomlet sjokolade i natt jeg, mens jeg vandret rundt huset. Vet ikke om jeg har vært halvvåken eller om jeg sov. Jeg husker det i hvert fall ikke. Føler meg ærlig talt litt snytt. Jeg som prøver å skjerpe inn på maten. Skal jeg nå først spise sjokolade har jeg jo lyst til å være våken så jeg får med med det hele. :s
Dette ble enda en trøttedag på jobb. Jeg forstår ikke hva det er med meg for tiden. Er ubegripelig trøtt. I dag hadde jeg litt utenfor - meg - selv - følelse. Helt fullstendig i tåkeland. Det ble veldig mange kopper kaffe, veldig mange turer på do, og en installasjonsleder som bare lo oppgitt av meg og mine svar på hans spørsmål. Krysser fingrene for en bedre dag i morgen, ellers må jo folk på jobb alvorlig begynne å lure på meg. Jeg selverklærte meg for pessimist i dag. Er bare meget negativt innstilt til enkelte ting på jobb, eller, har bare rett og slett ikke troen på at ting lar seg gjennomføre, men Helene sa jeg var en optimist. Det hjalp! :) Da ble det solskinn i hjertet igjen. :)
Måtte på trening i dag. Ville hjem til sofaen, men måtte virkelig på trening i dag. Det gikk i grunnen helt greit. Ooo, jeg må huske å logge!! Fikk økt på vektene på en del øvelser, det er jo bare digg! Den ene ble så tung at jeg ikke helt klarte å utføre den riktig. Det var baklengs utfall med vektskive. Tror jeg klarte å fikse det til så det skal funke. Det var rett og slett armene som ble for svake. Beina synes det bare var digg med litt ekstra å jobbe med. Kanskje det er på tide jeg finner igjen stangen i stedet for å jobbe med skive. Jeg lurer meg alltid inn i spinningsalen når jeg skal ta knebøy og utfall. Føler meg så lite lur når jeg står og gjør disse tingene, så da sniker jeg meg heller unna litt. Det hjelper jo lite når det da plutselig ramler inn folk i spinningsalen. Det var tydeligvis ikke lenge til en spinningtime skulle starte. Følte meg enda mindre lur da, når det satt folk og "spant", og så på meg mens jeg holdt på med mine greier helt foran. Ti poeng til meg for å ikke sjekke timeplanen først. 
Grisesliten etter trening ble det et par minutter på sofaen og en skikkelig latmannsmiddag; proteinshake. Jeg bare gadd ikke lage middag. Var sulten og måtte ha mat med en gang. Og så orket meg ikke at det skulle bli masse oppvask. Lat? Bare en smule. 

Mens jeg satt i sofaen så jeg at skyene i horisonten forsvant litt og at det var en solnedgang på gang. Da nappet det i turfoten. Jeg trodde turfoten var sliten, men turfoten nappet likevel, så da fant jeg frem stillongs og votter, og satte snuten mot den korteste turen jeg vet om som gir maks uttelling; Fanafjellet. Etter å ha parkert på toppen (skikkelig juksing) brukte jeg ni minutter opp til utsikten. Det er jo en grei bakke helt i begynnelsen, der kjente jeg at turfoten visst var sliten likevel, og at kondisen ikke akkurat har blitt bedre av å ikke få trent seg siste uken. Er da strålende fornøyd med å bruke ni minutter når jeg føler at det gikk skikkelig sent. Det sier vel litt om hvor kort denne turen er. Følte meg skikkelig lurt da jeg kom opp. I går, på samme tidspunkt, så jeg solen. I dag hadde den gått ned. Tenkte som så at det var jo pent uansett, så jeg skulle nå ta et bilde. Da jeg så varden så jeg at solen plutselig dukket opp. Den hadde bare gjemt seg bak skydekket. HURRA! Plassen min var ledig, så jeg satte meg og så på en nydelig solnedgang. Og holdt på å fryse meg ihjel. Stod og så på dunjakken min før jeg gikk men tenkte at det ikke var så kaldt. Det var så kaldt!


Jeg tenker ofte i løpet av en dag på hva jeg skal skrive på bloggen. Jeg har som regel glemt alt innen jeg kommer så langt som til at jeg skal blogge. Jeg har ekstremt dårlig hukommelse. Slik var det nå også. Husker ingenting av det jeg humret av tidligere i dag og tenkte at jeg i hvert fall skulle huske å skrive.  Jeg får begynne å ta notater. Kanskje. 

4 kommentarer:

Felula sa...

Synes det er bra uansett jeg, humrer av det du skriver :)

og så syns jeg at Sats må kvitte seg med det treningssenteret snart så vi kan trene sammen igjen! (Du vet den SatsElixia sammenslåingen)

Helene sa...

Så bra at du fikk solnedgangen din! Og eg syns fortsatt at du e en strålende optimist (sjøl om eg registrerte at dei andre ikkje va heilt enig ;)

Helene sa...

Så bra at du fikk solnedgangen din! Og eg syns fortsatt at du e en strålende optimist (sjøl om eg registrerte at dei andre ikkje va heilt enig ;)

Ninakusina sa...

Sååå fin solnedgang 😍 Sukk!

Men lurer på fiskemiddagen? Hva skjedde med den? Hmmmmmm?