22 mars 2014

Migreneuken er over (bank i bordet)!

Det har blitt lite skriving denne uken, men det har i grunnen vært lite å skrive om. Å våkne hver morgen med ny hodevondt er kjipe greier, og det ble sykemelding på meg denne uken. Jeg klarte faktisk å kjede meg pittelitt også. Når man ikke kan ha på tv. lyd eller lys, og helst bare ligge i ro i et mørkt rom, da blir det til slutt kjedelig. Prøvde meg på besøk hos mor og far på onsdag. Det gikk greit til det ikke gikk greit lenger, og jeg måtte avlyse øvelseskjøring med NinaKusina. Tenkte at når jeg allerede hadde lyst til å gnage ut hjernen med egne tenner hjalp det sikkert ikke å sitte i en mørk bil og bli blendet av lysende på møtende biler. Gikk hjem og la meg halv ni på kvelden i stedet. Sov til kl ti på torsdag, så noe sier meg at søvn var nødvendig.
Fredag var det litt handling som stod på planen. Skulle lage riskrem til guttemannen som hadde bursdag fredag, så måtte på Lagunen for å kjøpe inn litt ingredienser. Tenkte jeg skulle bake en kake som bakekona har lagt ut oppskrift på også. Ikke noe sukker og slikt, så den skal være sunn og god. Gikk innom helsekosten for å finne peanøttmel, men damen hadde ikke det. Hun hadde mandelmel, mente jeg skulle prøve det i stedet. Jada, neida, for mandler og peanøtter er jo det samme. Snøft! Turen gikk så til Meny. Skulle ha reinsdyrskav og annet også som skulle være med i bursdagsmiddag. Fyttegrisen så mange unger det er i butikker på dagtid. Og samtlige skriker og skal ha et eller annet. Kanskje ikke supersmart å gå i butikk med hodevondt. Preventivt i hvert fall. Fikk med meg det jeg skulle ha og kom meg derfra fortere enn svint. Svint er sikkert kjempefort. Ikke vet jeg.
Bakte bakekonekaken. Den smakte skikkelig py. Den står igjen hjemme på kjøkkenbenken. Søpla next. Vet man ikke skal kaste mat, men dette er ikke mat, det smakte mer som ondskap. 
Fikk hentet resept på migrenemedisin og dro til Laila. Der var det jentekveld. Heh. Sa jeg lovde ingenting, men skulle prøve. Det gikk jo kjempefint. :) Knalldigg pizza, mye prat og mye latter. Disse gifte kvinnene prater mye om sine menn. Og sine barn. Enda mer preventivt. Jammen deilig å ikke ha barn, skjønner jeg. (Men ifølge omtrent samtlige foreldre jeg kjenner så skal det visst være verdt det... )
Fredag våknet jeg og var mye bedre i hodet. Endelig. Kjente det murret baki der, men det var myyye bedre. Det ble masse frukt og bær til frokost. Skikkelig kickstart. :) Yummi!! Og så var det dags... dags at trena lite. TVANG meg selv til å stoppe på Sats i Åsane og kjøre gjennom styrkeprogrammet. Ble veldig, veldig overrasket over at musklene fremdeles var der, og så ut til å fungere. Lenge siden bicepsene har vært med på leken, denne gangen ble det jo faktisk noen repetisjoner også. Jeg prøver å ikke stirre på andre som trener, men som dere har fått med dere, så klarer jeg jo ikke å la være. Denne gangen var det en gammel mann som facinerte meg. Jeg er så imponert over de eldre som går på trening og gir på, men dette var komisk. Stakkars mannen så ut som om han var fanget i apparatet og ikke kom seg ut. Armer og bein gikk, og vektene bevegde seg ikke en tøddel. Skal man hjelpe eller ikke? Så til slutt at han klarte å lirke seg ut av apparatet og lusket seg ut. :s Takars. 
Har nå endelig begynt å føre treningslogg igjen. Har tenkt på det i et halvt år. Har ikke kommet så langt før nå. Tar jo skikkelig lang tid. :p Foreløpig bare denne ene treningen som er logget... 
Dette er kun et lite utdrag, plass til mange datoer her. :) Flere øvelser er jo med, da. 


Mannen måtte få bare eeeen gave til. Jeg dro på Toy's R us og kjøpte spillet jeg husket han hadde pratet om at var så gøy. Synes det virket litt snodig at han synes det var så kjekt, men men.. var jo til ham og ikke til meg. Det viste seg at det ikke var det spillet... det var et annet... så den som skal bytte det, det er meg. Jada, neida.. tanken som teller!! ;) Høre etter når han prater, sier du? Heh.. 

Lurte på om han ønsket seg disse. Gjorde visst ikke det. 

Når han har bursdag har vel JEG lov til å drikke rødvin? Kjøpte ordentlige saker denne gangen, og det var så verdt det. KNALLGOD rødvin som setter skikkelig mye farge på tenner og lepper. Jeg får jo alltid en kledelig rødvinsbart. Sjarmerende, det er jeg sikker på! :)

Viltgryte falt i smak hos både bursdagsgutt og broremannen. Veldig gøy med gode tilbakemeldinger. Og så var det en som var VELDIG fornøyd med riskrem til dessert. :) Det er visst mye bedre enn kake. Da mener jeg at han ikke har smakt ordentlig kake, men ok, riskrem er kjempegodt, det. :)


I dag er det er slapp lørdag, skikkelig slapp lørdag. Sløve lenge før vi stod opp, lang frokost, se litt serier på tv, og så blogge litt, og nå er klokken plutselig snart halv syv. What??  Ut på tur? ehm.. 
Men i morgen er det en ny dag, ny mulighet til å gjøre noe aktivt. :) Planen er ny treningsøkt. Nå har jeg skrevet det, så da får jeg vel gjøre det. 






1 kommentar:

Fluen på veggen. sa...


Hei. Bra at hodepinen, migrenen har lusket seg vekk. Måtte den aldri komme igjen ! Bursdagsfeiring høres jo koselig ut, men dumt at den sunne kaken smakte pyton, bør jo smake godt for at folk skal spise sundt, hm. Du har sikkert godt av å slappe av litt. Virker som du trener og går på tøffe turer i meste laget ( eller er det meg som er makelig anlagt ? ) Ha en fin helg :-)