15 juli 2014

Trenetrenetrene...


 Forrige uke begynte som forventet hardt. Tre treninger hver dag i 30° gir slappe folk. Selv gikk jeg med tungen på knærne og det var hakket før jeg ba om nåde. Å få ned to flasker vann i løpet av en spinningtime er nada problem, for å si det sånn, men det er nok hull i meg, for vannet rant bare rett gjennom og lå rundt sykkelen etter timen. Etter spinning er det selvsagt viktig å tørke av sykkelen. Før var det bare vann vi vasket med, men nå har de fått andre saker på flaskene. Nå har de nemlig sprit, og ikke bare litt sprit. Det river ganske hardt i nesen når alle dynker syklene med sprit, man føler seg nesten rusa. Deretter skal 36 tjukkaser høye på sprit og fullstendig utslitt etter en knallhard spinningøkt balansere seg ned en dritbratt trapp på sykkelsko. Det er et flott skue. Bambi på isen kan bare gå og legge seg.

Tirsdag var det endelig tid for å møte Anders og Gry på café i Oslo. Jeg forelslo et sted med mange plasser ute, men vi ble enige om Sagene lunsjbar. Mens jeg kjørte eksploderte himmelen og innimellomlyn og torden regnet det i strie strømmer. Det regnet så mye at jeg bare satt og lo. Det er jo helt absurd at det kan komme slike enorme vannmengder ned fra himmelen. Vindusviskerne gikk på ultraturbo. Litt glad vi ikke skulle sitte ute likevel.

På Sagene lunsjbar er det alltid koselig. Jeg ble sittende og vente litt på de som var stuck pga været, og rakk å suge inn litt av den gode atmosfæren. 
A og G kom etterhvert og selvsagt var det hyggelig. Gry skulle reise på ferie til Vietnam. Alene. Sliktsynes jeg er imponerende. Jeg hadde ikke reist alene. Jeg hadde sikkert dødd med ordboken i hånden. Gry klarer seg gjennom alt!




På vei ut i skogen passerer vi gymsal og fotballbane. Her har det vært mye svette, blod og tårer. Og mye latter. I fjor dro jeg på meg strekk i begge beina i første runde med slåball i det våte gresset, og fikk ikke lov til å løpe mer. Har unngått deg våte gresset i år. I år har jeg vært mer i skogen. Myggen har kosa seg fælt, rene festmåltidet for dem når jeg driver og traver rundt der. Vifter og styrer med armene og ser helt rabiat ut, stopper jeg opp bli klærne dekket av mygg innen to sekunder. Det er jo grunn nok alene til å sette opp dampen. Hvis jeg fortsetter å veive med armene, ha samme frustrasjon i blikket, setter opp farten betraktelig og i tillegg legger på hissig skriking kan jeg sikkert lett skremme vannet av uskyldig forbipasserende medturere og samtidig på meg litt gratis underholdning. Hoho. Det burde jeg prøve!! 


Ser ikke så hissig ut her, da. Sikkert en mygg som satt og gnafset på leggen min da jeg tok bildet.

Fine, fine skogen. 




Torsdag var jeg kjempeglad for å komme litt bort fra camp igjen. Denne gangen picnik i skogen sammen med Anniken. Oh joy!


Jeg hadde med badedrakt og kom meg ut i herlig vann. Lovely!
Mens vi var i vannet synes jeg det så ut som om to gutter var veldig interesserte i det området hvor vi holdt til, og jeg ble litt bekymret for tingene våre. Jeg pekte på guttene slik at Anniken skulle se også. Da finner jeg ut at jeg står og peker og stirrer på to gutter som driver og skifter til badetøy. Følte meg kjempedum og ville bare synke ned i vannet. De synes sikkert det var gøy å bli stirret i senk av halvgamle damer mens de skiftet. :s



Det var en veldig fin plass, da. Drar gjerne tilbake hit for en dukkert.


Ingen kommentarer: