07 juli 2014

Middag og utvask


Fredag 27.06. var Nina sin bursdag. Dette måtte feires. Jeg skulle komme tidlig til Nina slik at vi skulle vise og mase litt Før vi måtte dra inn til byen for å møtes de andre. Jeg gikk litt tidlig fra jobb slik at jeg rakk å trene litt, og så dro jeg hjem for å dusje og gjøre meg klar. Jeg lå jo kjapt bak tidsplanen min og begynte å få en voksende dårlig samvittighet for at masete stadig ble skjært ned på. Da jeg omsider stod klar utenfor døren og låste ringte Nina. Hun var på Lagunen, og skulle ta banen hjem. Hun var altså ikke i nærheten av klar engang. Den dårlige samvittigheten forsvant kjapt!  Jeg benyttet anledningen til å svare på meldinger jeg skulle svart på for lenge siden. Noen ganger går det jo flere dager før jeg svarer. Det er ikke med vilje. Jeg prøver ikke oppnå status som frekk og overlegen.  "Åja, Anne, hun frekke og overlegne?" Neeei!! Noen ganger bare blir det slik.  Anwar...  ja... der kom autokorrekt inn i bildet... anyway,  skulle det stå... anyway, jeg dro til Nina, og mens hun sminket seg og fikset håret satt jeg på dolket, neeeei... dolokket (*klikk*) og drakk vin, og preiket i vei. Egentlig et klassisk jentevors. Etter å ha lett huset rundt etter sko nummer to var Nina endelig klar og vi fikk gleden av å løpe for å rekke banen. Det er det gøyeste som finnes!! Da gjelder det å holde buksen oppe, ikke miste solbrillene på hodet, ikke miste småskoene som er litt for store, ikke bli andpusten og ikke bli varm. 3 av 5 gikk bra. De siste to gikk ikke bra. Andpusten? Yes!  (Den ville skrive Hei i stedet for yes... ) (👗😰 Disse tegnene får man visst ikke slettet. Da lærte man det.) Jeg satt altså på banen mens svetten rant nedover brystet. Godt jeg hadde litt utringning slik at det ikke kunne skjules. :s Tror du banen var tom for folk, så tar du egentlig litt feil, for den var stappfull. Der var nok av folk til å observere mitt fuktige ansikt. Satser på at de har glemt meg til nå, men man føler seg ikke særlig smart når det står på. Vi la merke til noe annet, vi. To menn. Der var to menn som hadde klart å skvise seg inn i de trangere buksene i historien. Er dette in nå? Jeg var helt fascinert. Klarte ikke la være å stirre. Ikke fordi jeg syntes det var pent, men jeg så liksom for meg vedkommende ligge på sengen og rulle frem og tilbake for å få igjen glidelåsen. Tiger! Nei, ikke tiger, jeg skrev "tight!" 

Denne vovsen har ikke noe med saken å gjøre, jeg kom tilfeldigvis til å trykke på feil bilde. Siden den er så søt skal den få lov til å være med.

Vi kom oss av banen og travet mot Salsa.  Der satt Vivie med en frozen margarita som så helt himmelsk ut, så vi kjøpte en mugge, vi. Sinnssykt god! Vi var lettere fnisete da Linda kom. Hun var ikke fnisete. Hun skulle kjøre. Hun måtte altså holde ut med oss. Stakkars. 
Vi fikk et hav av mat, god drikke og masse prating gjort før vi rullet ut døren og tok sikte på Ricks og standup.  Man skal le av standup. De første tre lo jeg ikke av. Hadde det ikke Vært for at noen kjente nr fire og vi skulle se henne, så hadde jeg gått, men heldigvis ble jeg. Det tok seg betraktelig opp og det ble ganske morsomt med de to siste. Vi vandret videre til Fridays,  noe skeptisk til om det kom  til å være for mye folk der. Vi hadde ingen grunn til å bekymre oss, der var det folketomt. Etter at Nina fikk sin bursdagsdrink med et stjerneskudd som sluttet å lyse før bartenderen rakk å komme frem til bordet, satt vi og syntes at det var veldig deilig at lydnivået var så lavt at vi kunne prate til hverandre. Vi har begynt å bli gamle!! 
Noen drinker senere gjespet vi og kom oss ut. Hvem tror du måtte løpe etter banen igjen?

Mandagen skulle jeg hjelpe Nina med å vaske ut av galehuset... haha, jeg skrev da gamlehuset. Vi fant fort ut at det ble vemodig å ta farvel med hagen og de flotte plantene Nina har fått så fint til, og disse søte markjordbærene. 

Med vasking hører det også med pauser. Jeg er veldig god på pauser! 

Vi tok for oss noen rom i kjelleren, og etter hvert kom Vivie også for å hjelpe til. Jeg fant ut at jeg virkelig ikke liker lukten av vått tre inni gamle skap og at det er drepende kjedelig å vaske persienner. Jeg var nok en fryd å ha tilstede.  

Etter vask ble det tur for å få beveget oss litt. Noen beveget seg mer enn andre.






Vel hjemme ble jeg møtt av en kjempefin solnedgang.

I dag har jeg vært ute i skogen på tur, først 6 km hurtig gange, deretter 1 km hurtig gange og 3 km med jogging.

Jeg tenkte det ikke var nødvendig med jakke, men hentet den likevel og knøt den rundt livet. Der ble den hengende når himmelens sluser åpnet seg og helte ut alt vannet over meg. Det var bare deilig. Det er så ubeskrivelig varmt og lommert her at litt (ekstremt mye) regn var bare deilig. Klarte å løpe gjennom en gjørmedam,  så skoene er ikke så deilige. 


Kjempefornøyd med dagens innsats. I siste time hadde vi en hard spinningøkt i noe som føltes som en badstu.  Godt å få svettet fra seg litt.
Har vasket klær i kveld. En eller annen ånsik hadde tatt maskinen min på min vasketid.  Sånt liker jeg ikke. Prøvde å slå av maskinen, men den ville ikke åpne døren, så da satte jeg maskinen på det korteste programmet slik at den skulle bli fortest mulig ferdig. Der var jo ikke noe å ha klærne i, så jeg slengte dem i vasken. Da jeg kom ned for å hente mine klær hadde vedkommende tatt i bruk tørketrommelen. Irritert stoppet jeg maskinen og dro ut de våte klærne hans ( det må være en mann utfra klærne), og la dem oppå maskinen. Makan!  Synes det er frekt, jeg. De får nå sette seg opp på vasketid selv og ikke snylte på andre. Det er jo jeg som må betale. Arg. SinteAnne!  

Nå kom det akkurat en til på camp her som jeg ikke har sett på to år. Jeg får gå og forhøre ham om hvordan tilværelsen er nå for tiden. :)  Sees ya! 


1 kommentar:

Fluen på veggen. sa...


Utvask av hus er pyton. Eneste positive er at alle møblene er borte vekk. Håper dere ble ferdige.
Den som stjeler vaskemaskiner på andre sin tid burde få seg en lærepenge eller kanskje vedkommende var der for første gang og ikke hadde satt seg inn i reglene ? Håper det ikke gjentar seg !. Syns du er flink som orker den intense treningen i varme og regn og mygg osv. Bare to uker til nå. Håper tempen går litt ned :-)