26 juli 2012


Været er litt ustabilt her på Moen for tiden, kan du si. Strålende sol med tordenvær i det fjerne. Bildet ble tatt i går etter at vi kom tilbake fra min første tur på gul løype denne gangen. Jeg tror faktisk min ekstreme pesing på turen må ha skremt bort all myggen, for det var ikke en eneste mygg som plaget meg på turen. De som har vært her vet at det omtrent er ufattelig. Myggen går på de søte, sies det. Jeg må være ufattelig søt siden de vanligvis eter meg opp. Kommer det en ny og bedre myggversjon snart? Noen som tar fett i stedet for blod? Welcome!!!

 Jeg har ikke gitt meg med å bli blodrød i ansiktet og perspirere som en gris. Noen mener det bare viser at jeg har jobbet hardt, selv mener jeg at jeg godt kunne vært utstyrt med den gaven det må være å få slippe å se slik ut etter og under trening.
 Må vel ærlig innrømme at jeg synes det er fint her. :)
Kanskje man burde flytte til Hønefoss?
I dag begynte vi med styrke intro. For oss som har vært med på det før ble det masse repetisjon og vi var i grunnen veldig ivrige etter å få begynne. Litt deilig når instruktøren ikke gidder se på oss engang når du gjør øvelsene siden vi var "så drevne". :) Men slik som Randi har pisket meg på "herreavdelingen" på Elixia skulle det vel bare mangle. Det er alltid morsomt å se på folk som begynner å trene for første gang. Vektene går i hytt og Hawaii og de er allergiske mot å ta litt hardt i, men det løsner vel etterhvert. Snart kommer vel gjengen med store muskler og flexer foran speilet. :) Det er også veldig morsomt å se på. Selvdigging. Dette er jo sånn sett verdens beste sted å være. Folk som omtrent alltid har hatt dårlig selvtillit begynner plutselig å være veldig fornøyde med seg selv, og er stolte over hva de driver med. Det er kult. :)

Andre time var blå spinning. Da er det meningen man skal ligge på 75 - 85% av makspuls, tror jeg... For min del tror jeg det ble rød time. Hang over styret og ga A L T!! Da instruktøren gikk forbi prøvde jeg å smile, men det bare gikk ikke, må ha blitt en eller annen merksnodig grimase i stedet. Jeg - holder - på - å - stryke - med - grimasen. Det som er godt å se er at også hun er gjennomvåt av svette etter timen. Det virker sikkert avskrekkende for de nye å se oss gæmlisser som er totalt ferdige etter en time og knapt klarer å si noe på flere minutter, bare puster og peser, hoster og harker, og har dammer rundt syklene våre.Jaja, det er innsatsvilje i hvert fall.

Tredje time var teori og mestring. Alle synes det er SKIKKELIG gøy å sitte inne og trøkke når det er fint vær ute. To og to frem og presentere den andre for resten av gruppen. Kleint! Ja, detter er.. hun er så  og så gammel... jah.. drømmer om... liker godt å... osv. Alle er enige om at det er lurt å bli kjent, men det er bare så ubegripelig kleint og alle føler seg like lure. 

Siden det var så fint vær var vi et par stk som fant ut det var like greit å gå gul løype i dag også, så vi spant avgårde, og følte selv vi hadde hatt en ikke så heseblesende tur, og tatt det i greit tempo. Tiden var omtrent det samme som forrige tur... hmm.. begynner treningen å hjelpe allerede? Hadde vært snadder med pittelittegranne bedring av form allerede. Ingenting er mer motiverende. 

Ble sittende og preike litt utpå plenen. Det er liksom det vi gjør her. Preiker. Blir sinnsykt lange kvelder. Men i hvert fall, man får jo med seg litt historier.. som om han som skulle få tatovert "made in Norway" på rompa, men han som tatoverte hadde skrevet feil, så der stod det "made in Norwy". Det går også rykter om at rommet jeg har fått tildelt har rykte på seg for å være et rom det har blitt "trent" mye på tidligere. Snadder!! Det var jo akkurat det jeg ville vite... Ellers er det som alltid kjempestas å disse Bergen og bergensere, og ikke minst ape på dialekten. Jadda. Det blir kjekke ni uker. ;) Jeg har lovet hevn for all denne ertingen, problemet er vel å finne ut hvordan jeg skal ta igjen. Noe sier meg at det blir vannkrig snart.

1 kommentar:

Solblomst sa...

Ser så idyllisk ut på de bildene ved vannet :) Tenker du trives der !