24 juli 2012

Dag 2:

Jeg forventer at trange klær skal være mindre trange allerede. I overkant utålmodig? Næh!

Klarte å våkne i tide til frokost i dag, og klarte også å få med meg første time som var lek og spill ute inne. Hvorfor utetimen ble innetime når det var fint vær vet jeg ikke, men det er sikkert fordi de skal lære oss at sol er oppskrytt, regn er fantastisk!! Men dette vet jo enhver bergenser.

Man blir jo klasket rett tilbake til barneskolen med stiv heks, kjeglekaos, kortspillintervall og kanonball. Stiv heks er stiv heks, sånn er det jo bare. Kjeglekaos og korstokkintervall var ny for meg. I kjeglekaos står to lag mot hverandre og skal kaste ball på kjegler, og det laget som river ned flest kjegler vinner. Dette er en gjeng med mennesker som ikke er veldig gode med ball, det tror jeg det er trygt å si. Det haglet baller i alle regninger, og jeg tror alle innerst inne egentlig siktet på meg. I kortstokk intervall ble vi delt inn i fire lag; hjerter, ruter, spa og kløver, selvsagt. En fra laget skulle løpe frem og ta et kort, og hvis det var ruter (vårt lag) så kunne han ta med seg kortet og det var nestemann sin tur til å løpe frem. Til slutt skulle vi liksom sitte med alle ruterne og rope konge. Jadda. Det skjedde ikke. Vi så de andre lagene dro i land sine kort, mens vi bare bommet. Vi er visst ikke veldig gode med kort heller. Jeg bidro med ett kort, ergo den dårligste i å finne ruter. Det er bare til å innfinne seg med nederlaget. I kanonball er det riktignok bare en ball, men også her hadde jeg følelsen av at de andre siktet på meg. Direkte dårlig gjort!!! Kanskje jeg må lære meg å dukke unna, ikke bare stå der og få den rett i fleisen. :s

Plutselig ble det gåtest rett etter lunsj. Ting og tang skjedde slik at jeg ikke fikk spist før sent, og så måtte gå rett på testen. Kjempefint! Ikkeno er som å løpe rett etter et måltid. Det er ikke så langt vi skal; 750 meter, men det er langt nok når kondisen er dårlig. Det var jo bare å plugge i musikken og ignorere min egen pesing, og helst unngå å få vite resultatet etter målgang. Faktisk måtte vi bevise at vi kunne gå i tyve minutter sammenhengende i dag. Jeg klarte det!!! Kæm sku trodd, det. ;)

Rett fra test var det spinning. Nå med blytunge løpe - på - asfalt - bein - og - måtte - skyndte - meg - å - hente - spinningsko - og - så - glemte - jeg - sykkelbuksen. Det sykkelsetet er bare så deilig. Kiler seg godt oppi.... Men spinning er jo alltid moro selv om det gjør litt vondt her og der. Sett på musikken, så spinner jeg. :)


2 kommentarer:

Solblomst sa...

Hei. Her var det nye aktiviteter, stiv heks har aldri jeg hørt om, heller ikke kortintervall. Kan jo være ideer til kommende besøk hjemme kanskje ? Bra du klarte gå-testen da :) Tenker du husker sykkelbuksen neste gang, det tar vel litt tid før det går automatisk. Stå på, det går nok bra :)

Anne sa...

Takk, jeg lover å stå på. :) Gir jernet som bare det. :) Er nå deilig å få trent ordentlig også. :)