29 juli 2012


Jaggu ble det litt lang dag i går med regn, regn og atter regn. Må si jeg sliter med å komme meg opp til halv ni om morgenen også, jeg. Det er litt underlig, siden jeg hjemme ikke har helt det samme problemet. Men hjemme er det ikke dyr som skriker som besatt utenfor vinduet mitt midt på natten.. Jo, vent litt, sauer. Sauer skriker som besatt! Midt på natten!

Etter å ha fortært mine to tørre knekkebrød, og drukket kaffe fordi jeg later som om man blir mer våken av det, var det bare å hoppe i styrketreningen med en gang. Jeg som vanligvis klarte fint å jogge meg gjennom oppvarmingen måtte innse at det å stille ned farten igjen ville nok være eneste løsning for å unngå å havne ganske hardt skadet bak møllen. Håper kondisen snart kicker inn. 

Styrketrening med Larsemann vekker ikke noe konkurranseinnstinkt i denne dama. SKAL løfte det samme! Helst mer! Men så var det dette med skuldrene, da. Merkelig at lett betente skuldre ikke klarer løfte like mye som det en mann gjør... Jeg måtte nok la mannen vinne (men bare litt) på armene, men jeg tok igjen på beina, så da kaller jeg det uavgjort. Larsemann fikk raskt innføring i når jeg ikke klarer mer. Det er sånn ca. når jeg lager de merkeligste grimaser og kommer med sinnsyke presselyder, eller plutselig roper med noe ukontrollert høy stemme "JEG H A T E R DETTE APPARATET!!!!!!!!!". Han lo. Han mente også, når han la på 5 kg ekstra når det var hans tur, og jeg bare måtte vise at jeg klarte det også, at jeg var syk i hodet. Mulig han har rett. Han fikk også en innføring i noe jeg tror Randi kjenner godt til, nemlig en konstant påminnelse om at "dette er gøy!!! dette er deilig!", og noe overdrevent ivrig heiing med "du klarer det der, litt til nå, en til, bare en til? EN TIL!!!".  Siden han mente vi burde trene styrketrening sammen flere ganger tror jeg han syntes det var greit. Nå venter jeg på at den store gangsperren skal sette inn, men foreløpig kjenner jeg det bare pittelitt i armene. Det hele er i grunnen litt underlig.

Etter dette var det lunsj, klarte å dra den ut til halv to, men etter det var det å dra seg i håret og prøve å finne på noe å gjøre på. Vi satt ute i regnet (ja, under tak) og pratet i evigheter. Folk kom og gikk, og det er i grunnen litt morsomt hvor mange man får pratet med bare man er lenge nok på ett og samme sted. Man blir i grunnen litt smålei av å være for lenge på ett og samme sted, men så er det småkjedelig å bare sitte på rommet sitt også, så da var det å sitte ute, da. Tam ti tam... Føler det kan bli lange uker, detta. 

Kveldens film var "The men who stares at goats". Vittig.
 Fint i Hønebyen. :) B var så elskverdig at hun kom på besøk i dag. :) Det kan man like. På vill jakt etter et sted å spise lunsj måtte man jo knipse bilde. :) Merkelig mange steder som ikke åpner før klokken 14. Man har gjerne lyst på lunsj før klokken er 14. Vi fant noe indisk. Det burde kanskje ringe en bjelle hos meg når det er duer inne i lokalet.. men neiiida.. spiste lunsj, jeg. Det ble naturligvis pittelittegranne skravling, så det er mulig jeg ikke tenkte på konsekvensene av å ha duer innendørs...  På menyen stod det "Svinnekjøtt". Litt fristende å bestille det, kanskje man svinner helt bort.

 B ble med til Moen og gikk gul løype med meg. Forslag som "klarer vi jogge herfra til veien?" ble raskt avfeid av en litt for mett Anne, men da hun begynte å jogge måtte jeg jo følge på. Hun sa nemlig at når hun var kommet til toppen kunne hun snu og komme tilbake til meg. Snøft. Det går jo ikke. Så da jogget jeg, da. Lett påvirkelig, sier du? Måtte nok ha pittelitt gåpause inni der, men klarte mer enn jeg trodde jeg skulle klare, så; me happy! Hun rakk bare gå litt over ti meter tilbake før hun møtte på meg. :) Resten av turen gikk vel egentlig med til at jeg klaget. Vondt i magen. Det er gøy. I skogen. Midt inne i skogen. Midt inne i skogen er ikke et sted du har spesielt lyst til å ha vondt i magen. I hvert fall ikke når man ikke engang har med seg papir. Man blir egentlig ganske desperat. Takk og pris for gymsaler ikke for langt unna med hvitt, fint porselenstoalett. :) Takk og pris! Indisk? Nei, takk!


Ut av kjedsomhet blir det fort litt gåturer fremover, tror jeg. Fint i skogen, da, så det er vel ikke det verste vi kan drive med. Først gikk vi rundt husene, men det var i grunnen litt for fort overstått, og klokken hadde ikke beveget seg så mye. Fikk overtalt Lars'n til å bli med på rød løype. Jeg forventet en grå vegg av mygg, men de var ikke tilstede i dag. Jeg skjønner ingenting.. har myggen dratt til syden også?

Gleder meg til morgendagen. Da venter ny skogstur, styrketrening, spinning og zumba. :) Kanskje det blir litt tidlig kveld. ;)

3 kommentarer:

B sa...

The A and the B in the forrest! Takk for turen, dagen, skravlinga og latteren. Neste gang er det en ide å ikke spise indisk på libanesisk restaurant. Eller så får vi satse på salatbaren. :-)

Randi sa...

På vei ned fra Galdhøpiggen når alt i beina gjorde vondt prøvde jeg meg på en "dette er gøy!! Dette er deilig!!". Jeg var visst ikke så overbevisende, så trenger mer opplæring av deg. ;)

Anne sa...

To the B: Neste gang blir det Salt og pepper!
Takk for besøket, du var nydelig, var du. :)

Randi: Du skal få mer opplæring!! Believe you me! :) *knegg*
Flinke du som var på Galdhøpiggen, da. :) Impressive!