04 august 2012

Endelig helg!

Sannelig, sannelig sier jeg dere; det ble helg også denne uken. Ikke en dag for tidlig, spør du meg. Med en høyrearm utslitt og vond etter badminton, en rygg som er noe oversliten etter mye ryggtrening, den tiden i måneden og annet plukk har det blitt rolige dager på camp. All obligatorisk trening utført, men ingenting ekstra. Det er i grunnen helt greit.

Fredag begynte kjempebra med en masse utsagn om Bergen over frokostbordet. Jeg hører i grunnen ikke etter lenger men fikk med meg "vi skal få Bergenserne til å søke asyl i England. Snart ser vi dem pigger løs hele Bergen...". Skjønner ikke helt hvordan han kommer på alt sammen. Når han skjønte jeg var i dårlig form skulle "Bergen" (meg) få fritak for erting resten av dagen, men han lovet mer på mandag...
Første time begynte med styrke basis og så mange utfall at jeg trodde jeg til slutt så mannen med ljåen i sjølvsagt kvitauga. Nesten så jeg drømte om en knallhard spinningtime i stedet. Utfall MÅ være oppskrytt!!

Andre time hvor vi skulle lese varedeklarasjonen på matvarer var også oppskrytt. Skjønner godt at flere sovnet.... sikkert kjekt for lærer å høre litt snorking i krokene.

Etter lunsj kom endelig forsterkingene. Cons, med sin herlige bergensdialekt ankom camp. Kanskje det kan avlaste litt for erting. Nå har de i hvert fall en til å bryne seg på, og jeg har fått veldig hyggelig selskap. Vi gikk rød løype og skravlet i vei. Fikk etterhvert selskap av selveste Aleks som var en fin blanding av ramp og snill gutt på turen. Ikke lett å bli klok på disse gutta, men jeg har i hvert fall lært at det er lurt at de går foran deg på tur.

Nå er jeg trygt plassert i Sandefjord hos guttelutten hvor jeg må si meg veldig fornøyd med arbeidsfordelingen... han vasker, jeg slapper av...

Nå venter sjøen. :)

.... og naboen har fått seg sekkepipe...

3 kommentarer:

Felula sa...

Ser på bedmington på tv jeg, litt slitsomt det og, det går så fort at øynene går helt i kryss.. De er flinke de kinesiske jentene... Tipper de er på nivå med dere på Moen. Tenker kanskje du kan bruke den rackerten på han bergenshaterfyren. Han fortjener en lusing.

Kos deg i Sandefjord og husk: sekkepipe er kult!!

Ho mor. sa...

He he, nå måtte jeg flire litegrann av bildet :-) Grei arbeidsdeling det der ! Men hvem sin bag er det som står slengt midt på golvet ? Jeg tror jeg drar kjensel på den. Nabo med sekkepipe? Like ille som brekende sauer ? Lån deg en hardingfele så kan du gi ham konkurranse da vel:-)

Anne sa...

Felula: Badminton er dritgøy! Vi får se om vi kan spille det litt heima. :) Han der bergenshateren bare spiller tøff, tror han er ganske bløthjertet av seg. Er vel derfor jeg "finner meg i det"...

Mams: Tror ikke jeg skal begynne med hardingfele, altså.. det er vel å ta det litt langt? Min bag, ja. :) Fine bag'en. Liker den, jeg.