22 november 2009

Tør jeg forslå at du holder deg unna "Smuleklubbens skamløse søstre" av Mian Lodalen... noe så kjedelig burde være ulovlig å trykke på papir. Side opp og side ned med en lesbisk journalists dagboksføring er for meg ikke spesielt interessant når dagene faktisk deles inn i klokkeslett og deler av handlingen er en samtale under en middag.. og samtalen er dørgende kjedelig. Hvorfor, HVORFOR velger noen å trykke dette, og i tillegg er de frekke nok til å kreve penger for dette papiret som bare kan brukes sammen med oppfyringsveden i peisen. Da blir det i det minste pent å se på. En annen bok som også kan styres unna, men som er hakket bedre enn tidligere nevnte bok er "Utvalgte emner i katastroefysikk" av Marisha Pessl. Her leste jeg faktisk hele boken av årsaker jeg selv ikke kan stå inne for. Denne boken har i det minste en handling, men for guds skyld... STYR UNNA!

Natten har begynt å bli morgen. Sovepillene har ikke begynt å virke. Jeg er sint og frustrert, og er på grinestadiet. Dette er ikke noe nytt, dette har pågått en stund, dette er sykt! Det regner ute. Herlig, herlig regn. Når man går tur i regnet er det lov å føle seg som en unge igjen. Det er lov å sparke fra, løpe som besatt mot nærmeste sølepytt og bare hoppe i vei. La det splæsje og sprute, og blås i om "de voksne" hvisker ting til hverandre om at du er rar eller burde vært innlagt. Innerst inne er de bare misunnelige siden de selv ikke tør å ta sats og hoppe... hoppe til pulsen er for høy og du må ta en pause, eller noen roper deg inn til middag. Barndommens gleder... det er lov å nyte av barndommens gleder selv om man har blitt voksen.

Ingen kommentarer: